מהי האחריות של סוחרי הרכב במכירת רכבים משומשים?

רבים מהאנשים שקונים מכונית משומשת נתקלים במצב בו יש הבדל משמעותי בין המידע שנמסר להם בידי המוכר לבין המצב האמתי של המכונית העלול להתגלות רק לאחר העברת הבעלות. מחד גיסא, יש אחריות המוטלת על הצרכן לבדוק את המכונית שברצונו לקנות ולא להסתמך על דברי המוכר, מאידך קיימת אחריות מוסרית על המוכר שעל פיה אסור לרמות אנשים. בשל ריבוי הונאות בתחום, נחקק חוק ב-2008 ולפיו:

  • סוחר הרכב מחויב להעביר את בעלות הרכב על שמו.עורך דין תעבורה
  • קונה הרכב המשומש זכאי לקבל מכל חברת ביטוח או מוסך את כל הפרטים אודות הרכב (טיפולים, תאונות וכו').
  • סוחר הרכב והקונה יחתמו על חוזה ביניהם.
  • סוחר הרכב ימסור לקונה הרכב המשומש טופס חתום בידו, הכולל פרטים מלאים ומדויקים ביחס לרכב (טופס גילוי) כגון פרטי הצדדים, מספר בעלויות קודמות, טיבן (חברה, ליסינג או פרטי), תאונות וסכום העסקה.
  • רוכש הרכב אישר בחתימת ידו את קבלת טופס הגילוי.

במקרה בו סוחר רכב משומש מחליט להפר חוק זה ולהימנע מאחריות, נוטה בית המשפט לחייבו בפיצוי כספי רב.

מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין תעבורה?

למרות "חוק מכירת רכב משומש- 2008", הרי שכל מקרה נמדד לגופו ועל כן במקרים בהם קונה הרכב חושש שרימו אותו, הוא יכול להתייעץ עם עורך דין תעבורה. עורך דין תעבורה הוא אדם המומחה לדיני תעבורה ומורשה לעסוק בהליכים משפטיים במדינה. כך, יוכל אותו אדם  לקבל ייעוץ משפטי מאיש מקצוע ולהחליט האם כדאי לו לגשת לבית משפט ולדרוש פיצוי כספי או שמא מדובר בחוסר מזל מוחלט או חוסר אחריות של הקונה (לדוגמא אי התייחסות לבדיקות הרכב) שלא דורש התערבות משפטית.

מומלץ לבצע בדיקות לפני רכישת רכב משומש

על מנת שלא להגיע למצב בו נאלצים להתייעץ עם עורך דין תעבורה בשל הונאה, מומלץ לבצע בדיקות מקיפות לרכב טרם ביצוע הרכישה כגון: בדיקת התאמת מספר המנוע והשלדה למספר ברישיון הרכב, בדיקת שם בעל הרכב (שם הסוחר), ביצוע בדיקה מכנית במוסך מורשה, בדיקה של טיב ומספר בעלויות הרכב ובדיקה במשרד הרישוי על שעבודים ועקולים. במקרים בהם רוצים לקבל ייעוץ משפטי בתחום זה יש להתייעץ עם עורך דין תעבורה.

 

לקבלת הצעה אטרקטיבית מעורך דין תעבורה, כנסו עכשיו לאתר: http://www.lp-adv.com/