סוגים עיקריים של ביטוח רכב: מה משתלם לך יותר?

ביטוחי רכב נועדו לספק כיסויים שונים ונחוצים לנזקי גוף ורכוש, וזאת עבור הרכב, הנוסעים וגורמים שלישיים. פוליסות של ביטוח רכב נחלקות ל- 3 סוגים עיקריים. את שלושת הסוגים על הבדליהם חשוב להכיר על מנת לבחור בחבילת הביטוח המשתלמת והמתאימה ביותר לצרכי בעלי הרכב.

ביטוח רכב

סוגים עיקריים של ביטוחי רכב

כאמור לעיל, ביטוחי הרכב נחלקים לשלושה סוגים מרכזיים:

  • ביטוח חובה – כשמו כן הוא בגדר חובה עבור כל רכב שעולה על הכביש, ומכסה על נזקים בגוף אשר נגרמו עקב מעורבות הרכב בתאונת דרכים, ללא קשר לגורם האשם בה. הפוליסה מכסה נזקי גוף וגם נפש עבור הנהג, נוסעי הרכב וצד שלישי שנפגע מהרכב כמו הולכי רגל.

 

  • ביטוח צד ג' – מכסה נזקי רכוש אשר נגרמו לצד שלישי על ידי הרכב המבוטח. הכיסויים תקפים עבור נזקים לכלי רכב אחרים, או כל רכוש אחר שנפגע מהרכב המבוטח כדוגמת גדרות, סוככים או חלונות של בית או חנות.

 

  • ביטוח מקיף – מכסה נזקי רכוש אשר נגרמו לרכב המבוטח בגין מגוון סיבות, לרבות תאונות דרכים, אסון טבע, מעשי זדון, פריצה וגניבת רכב, שיטפון או שריפה. יש לציין כי ביטוח זה כולל בתוכו גם צד ג'.

 

מדוע עדיף לרכוש חבילת ביטוח רכב מלאה

 

חבילת ביטוח הרכב הכדאית ביותר משתנה בהתאם לצרכיו ונתוניו של כל מבוטח. בתור התחלה, כל אחד חייב לרכוש ביטוח חובה. בנוסף, מומלץ לרכוש גם ביטוח צד ג' על מנת להימנע מהוצאות גבוהות בשל גרימת נזק לרכב או לרכוש של אדם אחר. כמו כן, למרבית בעלי הרכבים מומלץ לרכוש גם ביטוח מקיף ובעיקר לבעלי רכב חדש, מאובזר או יקר ערך. כפועל יוצא מכך, לרוב האוכלוסייה כדאי לרכוש חבילת ביטוח מלאה הכוללת את כל סוגי הביטוחים. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי רכישת ביטוח מקיף כוללת בתוכה כבר ביטוח צד ג', וכך פוטרת מהצורך לרכשו בנפרד. מעבר לכך, מרבית חברות הביטוח מעניקות הנחות משמעותיות למי שרוכש דרכן חבילות ביטוח מקיפה ומלאה, כך שמדובר במהלך משתלם.

 

השוואת הצעות בין חברות הביטוח

 

חשוב לדעת כי ביטוחי רכב שמוצעים על ידי חברות הביטוח נבדלים זה מזה בתנאיהם, מרכיביהם ועלויותיהם. לכן, חשוב לבצע סקר שוק ולהשוות את הנתונים הללו בטרם הבחירה בפוליסה מסוימת:

  • צרכי המבוטח – על המבוטח להגדיר מראש את צרכיו הביטוחיים בהתאם לסוג הרכב, גיל ומין הנוהגים בו, אורחות חייהם, הרגלי נהיגה ומקום המגורים.

 

  • השוואת עלויות ותנאים – לכל חברת ביטוח יש פרמטרים ותנאים שונים לקביעת עלויות ביטוחי הרכב שהן מציעות. לכן, חשוב לבדוק כל סעיף בפוליסה על מנת לוודא מה היא בדיוק מכסה, באילו תנאים, האם יש צורך בהשתתפות עצמית, ומהן ההטבות שהיא מעניקה.

מרכיבי הפוליסה ושירותים נוספים – יש לבחון שירותים נוספים המוצעים בפוליסה ואת מידת נחיצותם, כדוגמת רכב חלופי, ביטוח חלונות ורדיו, תיקון תקרים ושירותי טסט.