מדחס מזגן לא עובד ברכב

אז הגיע הקיץ , 30 מעלות בחוץ (ממש לוהט!!), ואת/ה נוהג/ת ברכב, בא/ה להפעיל את המזגן כדי להתקרר ומדחס המזגן לא עובד,את/ה מתחיל/ה להזיע, חוטפ/ת עצבים, והשירים שברדיו הפכו כבר למעצבנים עקב החום, ואין חשק לכלום. למדחס המזגן יש תפקיד חיוני והוא חלק בלתי נפרד ממערכת המיזוג של הרכב. המדחס אחראי על הוצאת הגז ממערכת המיזוג ודחיסה בלחץ של הגז לתוך המערכת. חשוב לציין שכאשר מערכת המיזוג ברכב לא תקינה לא רק אנחנו, הנוסעים ברכב, סובלים מחום אלא גם מנוע הרכב אשר יכול להגיע למצב בו הוא מתחמם מעבר לטמפרטורה המומלצת דבר ההורס את תקינותו וגורם לרכב להיות מושבת עד לתיקון המנוע.

 

מדוע זה קורה?

יכולות להיות מספר גורמים לאי תקינותו של המדחס: סתימה במקום כלשהו במערכת המיזוג, בעית חוסר/עודף  בגז, בעיה בטרמוסטט ועוד. אי אפשר לתת את הגורם המדוייק לאי תקינות המדחס  על גבי דף אינטרנט

זה. מי שכן יכול לתת את התשובה  ורק הוא, לשאלה "מה גרם לאי תקינות המדחס" הוא רק איש מקצוע. את התשובה כמובן, איש המקצוע יתן לאחר בדיקה מעמיקה של מערכת המיזוג של הרכב.

 

מדחס מזגן לא עובד

 

מה עושים כשזה קורה?

כפי שציינתי, כשהמדחס מפסיק לעבוד צריכים לקחת את הרכב לאיש מקצוע אמין, שיעשה בדיקה מקיפה ומעמיקה לרכב ויגיד מה הגורם לבעיה.
חשוב להדגיש שיש לקחת את הרכב לאיש מקצוע שיש ברשותו מדחסים לרכב ולדגם הספציפי שלכם ויודע להרכיב מדחסים לסוג הרכב שברשותכם.

אלטרנטיבה נוספת – שיפוץ המדחס הקיים – רוב התקלות במדחסים הן תקלות פשוטות אשר ניתן לתקנם בסדנה לשיפוץ מדחסים, יש לשים לב שבסדנה כזו יש להשאיר את הרכב יותר מכמה שעות מכיוון שלא מפרקים ומתקינים חדש אלא מפרקים , משפצים – הליך שלוקח קצת זמן  ורק לאחר שמוודאים שהמדחס תקין מרכיבים לרכב. אלטרנטיבה זו היא ברוב המקרים זולה יותר מכיוון שהתשלום מועבר בעיקר לאיש המקצוע ולא עבור חלק חדש שעלותו יקרה.

דבר נוסף חשוב מאוד הוא שלפני התקנת מדחס רצוי מאוד לקבל ייעוץ אצל איש מקצוע המתמחה במיזוג אוויר, לברר עלויות, לבדוק האם מגיעה אחריות, והאם המדחס שהוא מחליף לכם הוא בעצמו משופץ או חדש.

מה עושים כדי להמנע ממקרים כאלו בעתיד?

כדי להמנע ממקרים כאלו בעתיד צריכים להעביר את הרכב בדיקה כוללת של מערכת המיזוג לפחות כל שנתיים ואם ניתן אז כל שנה. בבדיקה כזו עוברים על המכלולים ועל המערכת, בודקים את המאוורר, המעברה, חוסר בגז מזגנים, רדיאטור קירור ורדיאטור חימום המכונה גם יחידה פנימית. כמו כן עוברים גם על הצנרת ובודקים שאין חורים, פגמים או יובש הגורם לסדקים. באם הבדיקה עוברת "חלק" אתם יכולים להיות רגועים – כנראה שיש לכם שנתיים של שקט. בדיקה כזו במוסך עלותה בין 80-120 ₪ ועורכת חצי שעה. שיהיה בהצלחה!