מה חשוב לדעת על שיפוץ תיבת ההילוכים ברכב?

בתחום של מכונאות רכב, השיפוץ של תיבת ההילוכים נחשב לאחד מהתהליכים המורכבים ביותר שיש – אך כזה שאם הוא נעשה באופן מקצועי, יכול לתקן את האוטו לחלוטין. מדוע בעצם יש בכלל צורך בכך? לתיבת ההילוכים, כמו כל חלק ברכב, יש בלאי. אולם, יש תיבות הילוכים שעלולות לסבול מבלאי גבוה יותר, ואז יש שתי אפשרויות – או שמחליפים אותן, או שמשפצים אותן, כאשר אופציית השיפוץ עדיפה ברוב המקרים כל עוד היא אפשרית. אם כך, גם אם אתם לא באתם מהתחום של מכונאות רכב, מה חשוב שתדעו על השיפוץ של תיבת ההילוכים?


מידע שכדאי להכיר

  • מתי בכלל משפצים? – מתי תדעו שהגיע הזמן לקחת את הרכב למוסך שיבצע שיפוץ לתיבת ההילוכים?השכרת רכב לנהג חדש בעיקר כאשר אתם חשים שאינכם שולטים כמו שצריך בתיבת ההילוכים שלכם. אם יש לכם תיבה אוטומטית, אתם אף תשימו לב שהרכב נוהג "לקפוץ" בין ההילוכים – מה שמחייב אתכם לפנות למומחי מכונאות רכב, שישפצו עבורכם את התיבה.
  • רכב ששופץ בעבר – כשאתם הולכים לקנות רכב מיד שניה, חשוב מאד לשים לב להיסטוריית הטיפולים שהוא עבר, ובפרט לנושא של שיפוץ תיבת ההילוכים. חשוב להבין האם התיבה שופצה בעבר ואם כן האם יותר מפעם אחת. תיבה שעברה שני שיפוצים – צריכה בכל מקרה להדליק אצלכם נורה אדומה. תיבה ששופצה פעם אחת – היא תקינה, אך כדאי לוודא שהשיפוץ היה עם אחריות.
  • רכב מליסינג – אם אתם רוכשים רכב משומש מחברת ליסינג, בדיקת השיפוץ של תיבת ההילוכים הוא חשוב פי כמה! יש לזכור שלרכבים הללו יש היסטוריית שימוש ארוכה מאד, ולא פעם הם עברו מספר טיפולי מכונאות רכב כולל שיפוץ תיבת ההילוכים. את השיפוץ בוצע לפני זמן רב והדגם הוא מיושן – אולי כדאי לחשוב פעמיים.

ההשלכות על שוק הרכב בארץ

אין ספק שהיכולת לשפץ את תיבות הרכבים, הפכה את שוק הרכב בישראל לדינאמי יותר – שכן כעת אפשר לקחת את הרכב לטיפול קצר במוסך, ולאחר זמן קצר הוא שוב תקין – והדבר כמובן יכול להשפיע על מחירי המכוניות בישראל באופן ניכר.