מהם ההבדלים בין מכונית חשמלית למכונית רגילה?

בשנים האחרונות ,עולה קרנן של המכוניות החשמליות. אין ספק כי רכב חשמלי קורץ לנו מאד בין השאר כי הוא נחשב לרכב ירוק שמגן על הסיבה, ועם זאת הוא נחשב לזול וחסכוני כי הוא צורך חשמל ולא בנזין, שהוא יקר יותר. אבל מה באמת ההבדלים בין מכוניות חשמליות לבין מכוניות רגילות? ואיך רכבי קלאב קאר נכנסים כאן לתמונה? בואו ונבין את התמונה לעומקה.

 

העלויות, הדגמים וההשפעה על חיינו

  • עלויות רכישה – כאן זה תלוי איזה דגם אתם תקנו במדויק. אם מדובר על מכוניות קלאב קאר לדוגמה, שהן מכוניות חשמליות לנסיעה בתוך העיר בלבד – הרי שהן זולות במיוחד, ויעלו לכן לפחות בחצי המחיר ממכונית רגילה חדשה, ולרוב יעלו עוד פחות מכך. רכבים חשמליים שהם בסדר גודל של רכבים רגילים שמיועדים גם לנסיעה בינעירונית, הם לרוב במחירים זהים יחסית, כי ישנן עלויות של החכרת מנעו המצבר.
  • צריכת אנרגיה – כאן אין שום ספק כי הבנזין הוא זול יותר מהחשמל. נסו אפילו להשוות בין חשבון החשמל שלכם בבית לחשבון הדלק שאתם משלמים על הרכב – ברור כי באופן יחסי, הדלק הוא הרבה יותר יקר ומתבזבז יותר. לכן, מכוניות חשמליות נחשבות לזולות יותר מבחינת עלויות צריכת האנרגיה. זה נכון במיוחד כשמדובר על רכבי קלאב קאר – הרכבים הללו ממילא מיועדים רק לנסיעות בתוך העיר, הטעינה שלהן מהירה יחסית, והצריכה של החשמל היא סבירה.
  • תחזוקה – התחזוקה של שני הרכבים היא לרוב בעלויות שוות יחסית, אבל קחו בחשבון שאם זה מגיע למשל לביטוח – הרי שביטוח עבור מכוניות חשמליות יכול להיות זול במאות שקלים מהביטוח לרכבים חשמליים. אם מדובר על רכבי קלאב קאר, הביטוח שלהם יהיה עוד יותר זול, אך עליכם כמובן להקפיד תמיד על נסיעה בתוך העיר ולא לחרוג מהכללים שחברת הביטוח מגדירה.

רכב חשמלי

מה זה אומר לסיכום?

נראה שבאופן כללי, הרכבים החשמליים הם אכן זולים יותר מן הרכבים הרגילים. הבעיה במכוניות החשמליות כיום זה שקשה לתפעל עבורן תחנות הטענה, כי הביקוש הוא עדיין קטן. לעומת זאת, רכבי קלאב קאר הם רכבים חשמליים שאפשר גם להטעין בבית – ולכן זו בהחלט יכולה להיות אופציה טובה, אל מול המכוניות הרגילות.