מערכות מחשוב ברכב ועל הטכוגרף בעולם הליסינג

אין זה סוד כי בכלי תחבורה רבים כיום, מותקנים מחשבים שונים אשר מתקשרים ביניהם בזמן הנסיעה. המטרות של המחשבים הן כמובן מגוונות מאד, אך כאשר מדובר על רכבי ליסינג, חשוב במיוחד להבין את אחד מהמרכיבים הקריטיים. מרכיב זה נקרא הטכוגרף. גם אם זו הפעם הראשונה שבה אתם נתקלים בשם זה, יש להניח שאתם מכירים אותו ,אך פשוט לא מודעים לכך.

הטכוגרף הוא בעצם התחליף ללוח המחוונים הישן. אם לוח המכוונים הוא מכאני – הרי שהטכוגרף הוא אלקטרוני ופועל על בסיס מערכות מחשוב מיוחדות. הטכוגרף יכול למסור הרבה יותר נתוני מידע על הרגלי הנסיעה של הנהג – וזה כמובן חיוני מאד גם עבור חברות הליסינג, ואפילו עבור מנהלים שמספיקים לעובדים שלהם רכבי ליסינג, ורוצים לבצע מעקב אחרי השימוש בהם.

כך הטכוגרף ומערכות המחשוב ישרתו אתכם

  • תיעוד מלא של הנסיעה – הטכוגרף מסוגל להוציא פלא מלא של כלל הנתונים בזמן הנסיעה על המסלול שהנהג עשה.
    הטכוגרף רושם את כל זמני ההאצה וזמני העצירה. טכוגרףאפשר כמובן לראות בעזרת הטכוגרף למשל, האם אחד מהנהגים שעשה שימוש ברכב הליסינג עצר דקות ארוכות באזור מסוים. אפשר כמובן אף לעקוב אחרי המסלול, שכן הטכוגרף רושם בכל פעם מה היה מרחק הנסיעה שהרכב עבר – וכמובן שאם יש עובדים שמנסים להאריך בכוונה את מסלול הנסיעה או לעשות עצירות מיותרות, אתם כמנהלים תוכלו לעלות על כך.
  • גורם ממתן למהירות – הטכוגרף מבצע מעקב מדויק אחרי המהירות שהנהג נוסע בה. עד כאן זה נשמע רגיל כי בכל לוח מחוונים אפשר למצוא את מד המהירות. עם זאת, יש לזכור שהטכוגרף גם שומר את כל הנתונים על המהירות של הנהג – כולל כמובן מקרים של מהירות מופרזת. כך, ניתן לבצע מעקב אחרי הרגלי הנסיעה של הנהג בכל מה שנוגע למהירות שלו.זה חשוב למעסיקים שונים, אבל אפילו לבני משפחה למשל. אם אתם רוצים להראות לבן או בת הזוג כי הם נוסעים בצורה מסוכנת – הטכוגרף יוכל להוכיח זאת, ולא יאפשר להם להיתמם, ובכך הוא מהווה כלי רב עוצמה.
  • להוציא את הצדק לאור – עד עתה, היה נראה כי הטכוגרף עלול "להלשין" על הנהג. אולם, חשוב להבין כי לטכוגרף יש גם תפקיד חשוב בכך שהוא מוכיח כי נהגים אמינים הם אכן שומרי חוק ואינם שקרנים.לא פעם קיימים לצערנו מקרים בהם שוטרים טוענים כי הם תפסו נהגים נוהגים במהירות מופרזת או עוברים על חוקי תנועה אחרים. באמצעות הפלט של הטכוגרף תוכלו להוציא את האמת לאור! אשר להראות במדויק מה הייתה מהירות הנסיעה של הנהג בכל שלב, ולהראות כי הוא אכן שמר על חוקי הנהיגה.

הצטיידו עוד היום בטכוגרף ברכב שלכם!

אם אתם מתבלטים בנוגע לרכב הליסינג המתאים עבורכם או עבור העובדים שלכם – כדאי מאד להצטייד ברכבים עם טכוגרף, כי אין ספק שיש להם סל יתרונות יוצא דופן.