איזה רכב הכי משתלם?

בחירה נכונה ברכב משתלם משמעותה שיפור באיכות החיים וחיסכון של עשרות אלפי שקלים בשנה. יש כיום מגוון רחב מאוד של כלי רכב משתלמים המיועדים לשימוש פרטי, עסקי או משפחתי. יחד עם זאת, כדאי להביא בחשבון את השינויים במחירי הדלק והאחזקה ולהפעיל מערכת שיקולים רחבה לפני שבוחרים פתרון תחבורה חדש.

הדגש העיקרי מבחינת עלויות אחזקה של רכב משתלם הוא על המנוע. האפשרויות הקיימות הן רכישה של רכב עם מנוע בנזין, סולר, גז או מכונית היברידית. באופן כללי, מכונית עם מנוע בנזין היא המשתלמת ביותר עבור הנהג הממוצע, כאשר אחריה מדורגים הרכבים הפועלים על בסיס מנוע סולר.

לא רק מנוע בנזין או סולר: כל מה שמשפיע על האחזקה

רכב

אלו הפרמטרים העיקריים בהם מתחשבים בהשוואה בין רכבים:

א. עלות שנתית – ההוצאות השנתיות על הרכב מגלמות עלות חודשית וחלוקה של עלות לפי קילומטר. כאן סוג המנוע הוא פקטור משמעותי והפערים מגיעים למאות שקלים בחודש.

ב. הוצאות קבועות – יש הוצאות קבועות המשותפות לכל בעלי הרכבים וללא קשר לסוג המנוע. הוצאות אלו הן בין היתר על טסט, החלפת צמיגים או ביטוח. מנגד, יש הוצאות קבועות שכן מושפעות מסוג המנוע: רישוי, תיקונים וכמובן דלק.

ג. עלות ראשונית – העלות הראשונית של רכבים עם מנוע בנזין שונה מרכבים עם רכבים בעלי מנוע טורבו-דיזל, גז ובנזין או חשמל. בנוסף, יש לציין את המחיר הגבוה של הרכב ההיברידי ואת השתייכותו לקטגוריה של "משפחתיות גדולות".

רכב המוחזק על ידי הבעלים לתקופה של חמש שנים ונוסע בערך 17 אלף ק"מ בשנה יהיה זול יותר במידה ויש לו מנוע בנזין. מי שנוסע קילומטראז' גבוה מזה יעדיף לעבור לרכב בעל מנוע דיזל בעוד ברכבים משולבים נקודת האיזון עומדת על 25,000 ק"מ בשנה.