השכרת נגררים לרכב פרטי

רכב פרטי רשאי לגרור נגררים רק לפי הנחיות משרד התחבורה. משקל הנגרר שאותו הרכב הפרטי יכול לגרור נקבע לפי פרטי הרכב, כגון דגם, יצרן ושנת ייצור. ניתן להיעזר במחשבון של משרד התחבורה ולדעת מה בדיוק משקל הנגרר המותר ומה ההגבלות. בירור של המידע הזה מראש יכול לחסוך זמן בהשכרת נגררים לרכב פרטי ולמנוע הוצאות מיותרות.

כמו כן, בעלי רכבים פרטיים צריכים לדעת שתקנה חדשה מאפשרת להם לשנות את כושר הגרירה שניתן להם על ידי היבואן. תקנה זו תקפה רק בתנאי שהמשקל הכולל של הרכב הוא פחות מ-2.2 טון ובכל מקרה כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע.

מה כדאי לבדוק לגבי נגררים להשכרה?

נגררים לרכבמלבד הנחיות והגבלות משרד התחבורה, יש עוד כמה נושאים שכדאי להתייחס אליהם טרם השכרת נגררים לרכב פרטי:

א. סוגי נגררים להשכרה – ההבדלים בין סוגי נגררים להשכרה באים לידי ביטוי בגודל, במידות, במשקל ובאופי השימוש. רצוי להגיע לחניונים כדי לראות מקרוב את סוגי הנגררים ולמצוא דגם שעונה על הצרכים הפרטיים בצורה הטובה ביותר.

ב. עלויות – השכרת נגררים משתלמת יותר מרכישת נגררים בגלל שהיא לא כרוכה בעלויות תחזוקה נוספות. בעוד ברכישת נגרר יש צורך במבחן רישוי שנתי בעלות של 68 ש"ח ובביטוח חובה בעלות של 240 ש"ח, מחיר ההשכרה נשאר קשיח וקבוע מראש עבור הלקוח.

ג. וו גרירה – כמובן ששירותי נגררים להשכרה רלוונטיים רק עבור בעלי רכבים פרטיים עם וו גרירה מתאים. אפשר להתקין וו גרירה ברכבים חדשים וישנים בלי לפגוע בשלדה או במערכת החשמל, אך יש לוודא התאמה בין סוג הנגרר הנבחר לבין המשקל שאותו מותר לגרור עם הוו.

נגרר לרכב פרטי יכול לשמש לטובת שורה ארוכה של משימות. אפשר להיעזר בו כדי לבצע הובלה קטנה של ציוד כבד, רהיטים ומכשירי חשמל, לנצל את היתרונות שלו באחסון לקראת טיול ארוך או לשלב אותו בעבודה שוטפת של בעלי מקצועות בתחומים מסוימים. הדבר החשוב הוא למצוא שירותי השכרת נגררים ברמה גבוהה ולוודא חיבור בטיחותי של הגרר לוו הרכב.