תביעות רשלנות רפואית לאחר תאונה עם רכב

רשלנות רפואית הינה הגדרה כללית אשר מתארת את כל אותם המצבים אשר בהם נגרם למטופל נזק פיזי או נפשי כתוצאה מטיפול רשלני של הצוות הרפואי. רשלנות רפואית היא נושא אשר בגינו ניתן לתבוע את המוסד המטפל עקב הנזק שנגרם למטופל, אך יש לדעת כי נושא זה הוא תחום אפור למדי, ולא תמיד ניתן להוכיח כי היתה רשלנות רפואית בסופו של דבר באותו מקרה בו מדובר. על מנת להגיש תביעות רשלנות רפואית יש להיעזר בעורך דין אשר מומחה בכך, וזאת כדי שהוא יוכל לבחון את הממצאים ואת כל הפרוצדורה הרפואית אשר הובילה, לכאורה לרשלנות הרפואית שבגינה נגרם נזק למטופל. מדובר בתהליך לא פשוט בכל פרוצדורה רפואית, ובעיקר בפרוצדורות מורכבות כמו ניתוחים. הפסיקה בגין רשלנות רפואית ניתנת על ידי בית המשפט והוא זה שקובע את גובה הפיצויים עבור המטופל.

מתי אפשר להגיש תביעות רשלנות רפואית

תאונות דרכים יכולות לגרום לפגיעות שונות ובדרגות חומרה שונות כאלה ואחרות. נפגעי תאונות דרכים מבוטחים על ידי ביטוח החובה של הנהג אשר פוגע, וכדי לקבל את מלוא הטיפול והפיצויים המגיעים, מגיש הנפגע תביעה נגד חברת הביטוח. חברת הביטוח היא זו אשר אחראית על התשלומים עבור הטיפולים הרפואיים, ובמידה ונקבעים לנפגע אחוזי נכות ניתן לתבוע גם את הביטוח הלאומי כדי לקבל את המגיע בגין זאת.

תביעות רשלנות רפואית מוגשות כנגד המוסד אשר מטפל בנפגעי תאונות דרכים כאשר מתגלה רשלנות כזו שפגעה באדם מעבר לפגיעה שנפגע בה בעת התאונה. כלומר התביעה היא לא בגין הפגיעה אשר נפגע בתאונה, אלא בעקבות טיפול לא ראוי אשר קיבל במוסד המטפל באותה עת. תביעות כאלה מוגשות על פי רוב כתוצאה ממצבים שונים כגון:

  •        רשלנות רפואית בניתוחים
  •        רשלנות רפואית במתן תרופות לא מתאימות
  •        רשלנות רפואית בעת מתן טיפולים לא נכונים

בכל אחד ממקרים אלה, ורבים נוספים, יש לפנות לעורך דין מקצועי אשר נחשב למומחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית על מנת שתוכלו לקבל את המגיע לכם.