היתרונות של סוכנות רכב בביצוע עסקאות ליסינג

למה לקנות מכונית יד שנייה מסוכנות רכב ולא מאדם פרטי?

מהם היתרונות שברכישת רכב מסוכנות?

"יד ראשונה מפרטי"

בשוק יש היום מעט מאוד רכבים פרטיים, יחסית לכמויות הרכב שנעות על הכביש. העובדה הזו נכונה בעיקר במכוניות פרטיות משפחתיות, שהן עיקר השוק.

העובדה שחברות ליסינג וסוכנויות רכב הן הסוחרות העיקריות של רכב בסגמנט הזה הופכת את המשימה של איתור רכב מאדם פרטי לקשה יותר, ובדגמים מסוימים אפילו לא ריאלית.

אז במקום להתרוצץ ממוכר למוכר ומבדיקה לבדיקה, נכנסים לסוכנות רכב, בוחרים מהמלאי ומהרכבים הזמינים, וקונים את המכונית המתאימה ביותר.

האם המוכר באמת מוכר את רכב?

כשאתם קונים רכב מיד שנייה, לא תמיד אתם באמת יודעים ממי אתם קונים את הרכב. למשל: "זה האוטו של אמא שלי, והיא אישה מבוגרת, ובקשה ממני לבצע את המכירה." באמת?

היום כבר קשה להיות בטוחים…

כשאתם קונים רכב מסוכנות רכב, אתם יודעים ממי אתם קונים, למוכר – הסוכנות – יש כתובת ומקום עיסוק ורישיון למסחר ברכב. עם ייפוי הכוח המתאים אתם יודעים שהרכב באמת מוצע למכירה, ושאתם לא קונים רכב שיתגלה כגנוב, חלילה, או כזה שיועד בכלל לפרוקים.

סוכנות רכב

פרטי או לא פרטי – זו השאלה

ומה לגבי "רכב חברה? מה פתאום? הנה, רשום על שמי, החברה זה רק בשביל מס."

לא… רכב חברה הוא רכב חברה. אבל אתם באמת יכולים לעמוד במסע השכנועים של מוכר מפוקפק?

מוכר בסוכנות רכב חייב בגילוי נאות לגבי הבעלות על הרכב גם אם הוא רכש אותו למכירה מצד ג'.

הגילוי הנאות הזה כולל את כל הפרטים על בעלויות קודמות של הרכב ומצב הקילומטראז' שלו ובמיוחד תאונות שאירעו לו. וזה מביא אותנו לנקודה הבאה:

"טיפלנו כל הזמן במוסך המרכזי"

אז מה אם המוסך המרכזי הוא בבאר שבע, והמוכר גר באילת… איפה ספר הטיפולים המפורט?

כאשר חברת ליסינג או סוכנות רכב מוכרת לכם רכב מהצי שלה, היא מחויבת באותו גילוי נאות, אבל לרוב הולכת גם צעד אחד קדימה ופותחת את ספר הטיפולים והתיקונים שנעשו במכונית.

נכון שהסוכנות או חברת הליסינג לא מחויבת בפעולה הזו, אבל כיום, בזכות התחרות בענף, רוב החברות כן פותחות בפני הלקוח את ההיסטוריה המלאה של הרכב.

לסיכום: כאשר אתם קונים רכב מסוכנות רכב, אתם חוסכים זמן והתרוצצויות בין מוכרים רבים. אתם יכולים לדעת בבטחה מי מוכר את המכונית ומי היה הבעלים הקודמים שלה (פרטי או חברה, ליסינג וכד'), והמוכר חייב בגילוי נאות לגבי קילומטראז', תאונות ובעלות קודמת, מה שלא מחייב בעלים פרטי.