קניית רכב במימון מלא

רכישת רכב חדש – מהי? האם זה חלום רחוק ולא ממומש, או אפשרות שקיימת בהישג ידכם בכל עת? בפועל, כיום ניתן למצוא אופציות לרכישת רכב במימון מלא. למעשה, מדובר ברכישה של רכב כנגד הלוואה הניתנת לכם על ידי הבנק, גורמים חוץ-בנקאיים או צד ג' כלשהו. ישנם מספר גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון בעת קניית רכב במימון מלא, ועליהם נעבור כאן.

האם הערך המתקבל  מצדיק את ההשקעה?

קניית רכב במימון מלא למעשה אומרת שאתם לוקחים על עצמכם מחויבות כספית לאורך זמן רב, עד שמלוא סכום הרכב ישולם. כמו כן, יש לקחת בחשבון שערך הרכבים יורד בשנה הראשונה בצורה דרסטית וממשיך לרדת לאט יותר בשנים הבאות. כלומר, עשוי להיווצר מצב שאתם משלמים לאורך שנים ארוכות סכום שהרכב שלכם כבר לא שווה. על מנת ליצור מאזן כמה שיותר טוב עבורכם, כדאי לקחת רכב במימון מלא מתוך הנחה שתסעו בו הרבה (ואף תסתייעו בו על מנת לשפר את מצבכם הכלכלי) – ולא בכדי שיעמוד מתחת לבית ויאבד מערכו מבלי לתת לכם תמורה. במילים אחרות, יש ללכת על קניית רכב במימון מלא במקרים שבהם מדובר בצורך קיומי שחוסך סכומים (לדוגמא – מימון רכב משפחתי ללא הון עצי עשוי לעלות פחות מאשר נסיעה של כל בני המשפחה בתחבורה ציבורית). לכל אדם ומשפחה שיקולים משלו.

קניית רכב במימון מלא

ממי כדאי לקחת את הממון?

כאשר בוחרים את הגורם שיסייע לכם במימון הרכב, כדאי לזכור שככל שיש יותר "ידיים" בינכם לבין יבואן הרכב – כך הסכומים עולים. חלק מסוכנויות הרכב משתפות פעולה עם הבנקים הגדולים ומאפשרים לקבל מימון מלא בריבית נמוכה יחסית (1.60%) – מה שהופך את ההלוואה עצמה לעניין לא "כבד" במיוחד. אך במידה והבנק מסרב לתת לכם מימון ויש צורך בגורמים חוץ-בנקאיים, ההתנהלות עשויה לעלות יותר, ויש לקחת זאת בחשבון בעת השיקול לרכוש  רכב במימון מלא.

איזה רכב כדאי לרכוש?

מצד אחד, אם בכל מקרה יש מימון מלא- עדיף לרכוש רכב יקר שיישאר אקטואלי לשנים ארוכות. מצד שני, רכב יקר מדי עשוי לגרור תשלומים גבוהים עלגבל הבלתי אפשרי, מצב מסוכן מאוד שעשוי לגרום לכך שבכל מצב של תנודה כלכלית אתם תאבדו את הרכב שיעוקל לבנק. לכן, על מנת לקבל את הרכב הטוב ביותר שניתן במצבכם, יש ליצור מאזן בטיחותי ביחס להכנסות שלכם, וכן לקחת בחשבון את הוצאות הרכב, טסט, ביטוח ותחזוקה קבועה. גישה מושכלת ומאוזנת תמיד תוביל אתכם להחלטות פיננסיות טובות שיסייעו לכם לגדול ולהתפתח!