כל מה שצריך לדעת על עסקאות ליסינג יד ראשונה

רכישת רכב באמצעות מסלול ליסינג יד ראשונה היא למעשה האלטרנטיבה הפרטית לעסקאות ליסינג תפעולי. במילים אחרות, בעוד ליסינג תפעולי מיועד עבור המגזר העסקי, ומציע לחברות להחכיר רכב עבור תנאי העסקה של עובדים, ליסינג הוא פלטפורמה פרטית למימון של רכב חדש.
חברות ליסינג ובעלי תו סחר רשאים כיום למכור רכב חדש עם 0 ק"מ ללקוחות מבלי לרשום "יד" (בעלות קודמת) על שמה של חברת הליסינג. התקנה החדשה נכנסה לתוקפה רק בחודש יוני 2013, אך היא צפויה לתת את אותותיה, ולשפר את התחרותיות בענף הרכב.

היתרונות של ליסינג יד ראשונה

ליסינג יד ראשונהמכירת רכב חדש ללא רישום "יד", וללא הערת "החכר" מונעים את ירידת הערך בצורה משמעותית. התקנה החדשה מאפשרת לראשונה לחברות הליסינג להציב תחרות ליבואני הרכב על השוק של רכבים חדשים. המהלך המופיע בתקנה מתבצע בשלבים הבאים:

  1. המכונית החדשה נרשמת ישירות על שם הסוחר המורשה מבלי שיונפק לה רישיון רכב, והיא תוגדר כמכונית שרישיונה מופקד.
  2. בעלות הסוחר לא תכלל במניין הידיים של הרכב.
  3. בעת העברת הבעלות ללקוח הפרטי הופך הלקוח להיות "יד ראשונה".

היתרון של עסקאות ליסינג הוא פריסה נוחה יותר של תשלומים עבור לקוחות פרטיים. בזכות ליסינג יד ראשונה, לא נאלץ הלקוח לשאת במלוא ההוצאות הנדרשות על ידי היבואן. אפשר לשלם מקדמה נוחה בתחילת התקופה, ולאחר מכן להמשיך ולהחכיר את הרכב למספר חודשים. העלות הקבועה של עסקאות ליסינג אינה גבוהה ומשתלמת בהשוואה לאפשרויות אחרות. עם סיום תקופת הליסינג יכול הלקוח לבחור האם לשלם את יתרת הסכום, ולהעביר את הרכב לבעלותו, או לחילופין להתקדם לרכב חדש, ולהמשיך לשפר את איכות החיים.

מסלולי עסקאות ליסינג

יש מסלולים שונים לביצוע עסקאות של ליסינג מימוני. המסלול הראשון מציע ליסינג גמיש, ובו גובה המקדמה וגובה התשלום החודשי נקבעים על ידי הלקוח. בסיום תקופת הליסינג הרכב הישן מוחלף בחדש וזאת תוך התחייבות למחיר מחירון. מסלול שני מאפשר ליסינג פרטי מהיר ופשוט ללא התחייבות. במסלול הזה הדגש הוא על קבלת רכב חדש בעבור מקדמה נמוכה ותשלום חודשי נמוך. בתום התקופה חוזר הרכב אל חברת הליסינג, וזאת ללא תשלום נוסף. היתרון של המסלול הזה הוא תשלום על ירידת הערך של הרכב בלבד, ולא על הרכב עצמו.

אין צורך בביצוע נוסחאות מורכבות על מנת ליהנות מהיתרונות של עסקאות ליסינג. מי שמעוניין לנסות עסקאות מן הסוג הזה צריך לזכור מספר פרטים מרכזיים בלבד:

  1. שיטת המימון בליסינג מאפשרת רכישת רכב חדש או רכב מיד ראשונה בעסקת תשלומים גמישה.
  2. תשלום העסקה בסיום התקופה מוגדר מראש ואין מקום להפתעות.
  3. בליסינג פרטי ניתן ליהנות מרכב ברמה גבוהה יותר מהיכולת הפיננסית הנוכחית.

לסיכום, המחירים הנמוכים על עסקאות ליסינג יד ראשונה ללא ספק מועילות לשוק הפרטי. כיום נהנים יותר ויותר נהגים מרכבים חדשים, איכותיים ובטוחים הנמצאים על כבישי הארץ.