קניית רכב במימון מלא


רכישת רכב היא בין ההוצאות העיקריות שנבצע לאורך החיים, אך הבעיה היא שלא תמיד נוכל להשיג את המימון המתאים. עם זאת, כיום יש מגוון רחב של אפשרויות מימון כמו ליסינג, הלוואה מהבנק, פריסה לתשלומים ועוד. בואו להכיר אותן

רכב הוא אמצעי התחבורה העיקרי המשמש את תושבי ישראל. תחבורה ציבורית לוקה בחסר ומרחקים גדולים יחסית בין מקומות מגורים למקומות עבודה מעלים את התלות ברכב הפרטי, ובמקביל גם תורמים לעלייה בביקוש עבור קניית רכב חדש או משומש. הבעיה היא שלחלק מהאנשים אין את ההון העצמי הנדרש לטובת קניית הרכב.

הפתרון לבעיה הוא לקבל מימון מלא לקניית רכב. כיום ניתן לעשות זאת במגוון דרכים:

רכישת רכב חדשא. ליסינג – מסלול ליסינג מאפשר ללקוחות פרטיים לנסוע על רכב חדש בשיטת חכירה ולמעשה לחסוך את הצורך בגיוס הון עצמי. ליסינג מימוני כולל תשלום חודשי על רכב לבחירת הלקוח למשך 3 שנים והחלטה בסוף התקופה האם לשלם את יתרת ההפרש או להחליף לרכב חדש, בעוד ליסינג תפעולי מגלם בתוכו גם את עלויות התחזוקה השוטפות (טיפולים במוסך, ביטוחים וכן הלאה).

ב. הלוואהקניית רכב במימון מלא מתבצעת לעיתים קרובות על ידי נטילת הלוואה מהבנק. בנקים מספקים הלוואות בתנאים נוחים לרכישת רכב ואפשר להשוות בין מסלולי הלוואות כפי שמוצעים ללקוחות פרטיים. במקביל, כדאי לברר על אפשרות של נטילת הלוואה מגוף חוץ בנקאי כמו חברת אשראי, יבואני רכב וחברות פרטיות.

ג. פריסה לתשלומים – רוב יבואני הרכב מציעים מימון מלא על בסיס פריסה לתשלומים. במקרים אלה נדרש הלקוח להעמיד הון ראשוני קטן בלבד, בעוד את שאר התשלומים הוא פורס למספר חודשים לפי היכולות שלו.

למי מתאימות אפשרויות המימון השונות?

כל אפשרות מימון אמורה להתאים לקהל יעד שונה. מי שיכול לגייס סכום מסוים שמתאים למבצעי היבואנים ישמח לפרוס את יתרת התשלומים למספר חודשים קדימה, בעוד בעלי חשבון בנק עם מאזן עובר ושב חיוני יעדיפו לנצל דווקא את ההלוואה.

לעומת זאת, ליסינג יתאים לאנשים פרטיים שרוצים לנסוע על רכב חדש ועדיין לשמור לעצמם את האפשרות לקנות אותו. הליסינג גם מומלץ עבור מי שרוצה לממן רמת חיים גבוהה תוך כדי פריסת תשלומים לזמן ארוך וללא שום סוג של התחייבות. חברות הליסינג מציעות ללקוח לשדרג את הרכב בתום התקופה וגם מונעות ממנו את הצורך במימון עצמי.

יתרונות וחסרונות של מימון חיצוני

היתרון של מימון חיצוני בא לידי ביטוי בשיפור מיידי של רמת החיים וללא צורך בגיוס משאבים כספיים עצמאיים. החיסרון הוא שלא תמיד המימון עולה בקנה אחד עם היכולת הכלכלית האמיתית של הלקוח.

הדרך הנכונה לממן את הרכישה היא לשלב בין האפשרויות. רק כך ניתן ליהנות מהיתרונות של הרכב החדש בלי לצבור חובות.