הכן את רכבך לחורף

החורף מתקרב וחשוב לוודא כי הרכב מוכן לכך

החורף מביא עימו קור, גשמים, רוחות, והרבה מאוד תאונות דרכים. ניתן להימנע מתאונות דרכים בחורף על ידי הכנה של הרכב לחורף על ידי ביצוע בדיקות מקיפות לרכב, וגם תיקונים במידת הצורך. לא משנה אם יש בבעלותך רכב עם גיר ידני או אוטומטי, כל רכב חייב לעבור בדיקות לקראת החורף, שאינן קשורות לתיבת ההילוכים של הרכב, אלא למוכנותו לקראת החורף. בדיקות המוכנות לחורף מורכבות ממספר בדיקות שונות.

בדיקת צמיגים

אחת הבדיקות החשובות ביותר שיש לבצע לקראת החורף היא בדיקה של הצמיגים. חשוב לבדוק כי הצמיגים אינם שחוקים על ידי בדיקת חריצי הצמיג. כמו כן, יש למלא לחץ אוויר תקין בכל הגלגלים ולהקפיד לעשות זאת מדי שבועיים. במקרה של צמיג לא תקין עקב שחיקה או עקב חוסר יכולתו לשמור על לחץ תקין לאחר מילוי, יש להחליף את הצמיגים. כמו כן, חשוב לבדוק שגם הצמיג הרזרבי תקין ועומד בכל הקריטריונים.

בדיקת בלמים

הבלימה בחורף היא לרוב קשה יותר עקב הכביש החלק והרטוב ולכן חשוב לוודא כי מערכת הבלימה נמצאת במצב תקין. בדיקת הבלמים בודקת את הבלמים עצמם, את החיבורים בין הבלמים, את דוושת הבלימה, ואת יעילות הבלימה. בדיקה זו חשובה ביותר ואף מצילה חיים ולכן חשוב מאוד לבצע אותה.

בדיקת תקינות אורות ומצבר

מערכת האורות היא מערכת חשובה ביותר בחורף, בכדי שמכוניות אחרות יראו אותנו ואנחנו נוכל לראות אותם, גם במצבים של חושך, גשם, או ערפל. לכן חשוב לבצע בדיקה של האורות והמצבר.

תקינות הגיר

אחת הבדיקות החשובות שלא תמיד מבצעים במהלך ההכנות לחורף היא בדיקת גיר ידני או אוטומטי. תיבת הילוכים נשחקת לאורך זמן, ובמיוחד כאשר מדובר בגיר ידני. חשוב לבצע את הבדיקות הללו לקראת החורף כדי למנוע תאונות מיותרות עקב גיר שחוק וחוסר יכולת להעביר הילוכים.

הכנה מראש מצילה חיים

הכנת הרכב לחורף וביצוע כל הבדיקות המקיפות של צמיגים, בלמים, אורות, מגבים, וגם של גיר ידני, מבטיחות כי הרכב שלכם בטוח ומוכן לחורף ומונעות תאונות מיותרות.