איך להתחמק מהפקקים בבוקר

כל הדרכים להתחמק מהפקק בדרך לעבודה

גם אם אתם ממש מאוהבים במקום העבודה שלכם, יש דבר אחד שתמיד יעיק עליכם – הפקקים. עושה רושם שלא משנה מה עושים, הפקקים תמיד שם. אתם יוצאים מהבית, נותנים נשיקה לילדים ומורידים אותם בגן ובבית הספר – ואז מתחיל הסיוט של שעה עמידה בפקק, למקום העבודה שנמצא בסך הכל 20 דקות נסיעה מהבית שלכם, לו הכביש היה ריק. אלא שהכביש לא ריק בכלל. אם כך, איך אפשר להתחמק מהפקקים אחת ולתמיד, ולהגיע לעבודה גם בזמן וגם רעננים?

 

כמה פתרונות מקוריים ומיוחדים

  • תורנות הסעות – זה לא ממש פותר את הפקק, אבל זה פתרון ששומר על שלוות נפש. במקום שכל העובדים ייסעו בכל יום לעבודה, מארגנים תורנות הסעות, ובכל יום עובד אחר יסיע שלושה עובדים אחרים יחד איתו. אולי תעמדו בפקק – אבל במקום שהדבר יהיה חמישה ימים בשבוע, זה יהיה בין פעם לפעמיים בשבוע.
  • הזמנת הסעות לעובדים – דברו עם ההנהלה במקום העבודה, ושכנעו אותם לעבור לשיטה של הסעות עובדים. בהנהלות רבות כבר עברו מזמן שליטה זו, גם בכדי שהעובדים לא יעמדו וייסעו בפקקים ויתעכבו – וגם כי הבינו שהשירות של הסעות לעובדים יכול להיות הרבה יותר זול מהשכרת ליסינג לעובדים. ההסעה לרוב גם יוצאת מוקדם לפני הפקקים, הנהג מכיר טוב את הדרך, וגם אם יש פקק – אתם לא נוהגים!
  • עיברו לאפליקציות – לא לחינם אפליקציה כמו ווייז כבשה את השוק בישראל ובעולם. תוכנות כמו ווייז ודומותיה, מאפשרות לכם לגלות האם יש נתיבים עמוסים מראש, והמערכת תתכנן עבורכם דרך חלופית, במידה והיא אכן פחות עמוסה. אולי תיסעו דרך ערים ולא על הכביש המהיר – אבל תגיעו מהר יותר לעבודה.

 

מה עוד אפשר לעשות?

יש עוד דרכים שאפשר לשקול כדי להתחמק מהפקקים. אפשר להגיע לעבודה באופניים (אם גרים קרוב) או ברכבת (אם היא נוחה). אפשר לקום מוקדם יותר ולצאת כמה שיותר מהר עוד לפני שמתחילים הפקקים – או שלפחות לוקחים דיסק לדרך, שתהיה מוזיקה נעימה בפקק.