נתונים משפטיים שכדאי לשים לב אליהם לפני ששוכרים רכב בליסינג

לא מעט ישראלים גילו בשנים האחרונות את קסם הליסינג – האפשרות המצוינת לעשות שימוש ברכב לתקופה ארוכה, ובסוף גם לרכוש אותו בעסקה של ליסינג מימוני במחיר מופחת. אפשרות אחרת שאהובה מאד על מנהלים היא לתת לעובדים רכבים בעסקה של ליסינג תפעולי (שהיא ללא רכישה בסוף). עם זאת, על אף שהעסקאות הללו מושכות מאד, יש כל מיני היבטים משפטיים שחובה לשים לב אליהם, ויש כמה דגשים שכדאי להקפיד עליהם:

כל הפרטים שכדאי לדעת

● פנו לעורך דין שיעבור על החוזה – תתפלאו לגלות כמה פרטים מסתתרים בתוך חוזה הליסינג. אלו הן האותיות הקטנות שיכולות להכשיל אתכם בכל מיני אירועים ובכל מיני מקרים. מבחינת הגורם שאליו תפנו, לא צריך לפנות אל עורך דין פלילי בירושלים, שכן מדובר על נושא אזרחי לחלוטין. במקום ליצור קשר עם עורך דין פלילי בירושלים, אפשר לפנות לעורך דין שמתמחה בדיני חוזים, והוא יוכל לבחון את המצב לעומק, ולהבהיר לכם את כלל הסעיפים בחוזה.
● האם יש קנסות? – סעיף זה חשוב מאד כשמדובר על עסקה של ליסינג מימוני. בעסקת הליסינג המימוני אתם בעצם מתחייבים שבסוף תקופת החכירה, אתם תרכשו את הרכב מחברת הליסינג. מה קורה אם אתם רוצים לבטל את העסקה? על פי החוזה מול חברת הליסינג, אתם תידרשו לשלם קנס מסוים. הקנס הזה לעתים קרובות הופך את ביטול העסקה לעניין לא משתלם במיוחד – וככל שמתקרבים יותר לסיום העסקה, כך הקנס יהיה פחות משתלם. עם זאת, חל איסור שהקנס יהיה בשווי של הסכום שנותר לכם לשלם על הרכב, אחרת מה הטעם בביטול העסקה מצדכם? ודאו אם כן מראש לפני שאתם חותמים על החוזה מהו גובה הקנס, והאם הוא משתנה לאורך תקופת החכירה.
● שינויים במבנה החברה – זה מבוסס על מקרה אשר התרחש לפני מספר שנים בחוזה של ליסינג תפעולי בין מקום עבודה לבין חברה להשכרת רכבים בליסינג. גם חוזה של ליסינג תפעולי הוא חוזה שמוגדר במספר חודשים, אך ניתן כמובן להארכה. מה שקרה הוא שהחברה שחכרה את הרכבים התמזגה עם בחרה אחרת, ובינתיים לא היה ברור מה עושים עם הרכבים – ולכן היא הפקידה אותם זמנית חזרה בחברת הליסינג. או אז עלתה השאלה האם מדובר על ביטול העסקה, או על אחסנת הרכבים בינתיים? זוהי סוגיה משפטית חשובה – ואם אתם חותמים על סעיף של ליסינג תפעולי, כדאי לסכם עם חברת הליסינג מה עושים במקרה המיוחד של שינוי במבנה החברה עצמה, כדי שלא תצטרכו לשלם קנסות.

לא להשאיר שום סעיף פתוח
באופן כללי, כשאתם חותמים על חוזה הליסינג, ודאו שאתם עושים זאת אחרי שהכל כבר ברור לחלוטין, ואחרי שאין שום בעיות שנותרו פתוחות. זה יאפשר לכם ליהנות מהרכב ולעשות בו שימוש הולם.

עורך דין פלילי בירושלים