התאמת חלקי חילוף לרכב שלכם

חוק חלקי החילוף הינו שוק גדול עם הרבה אפשרויות

חלקי חילוף לרכב הם עניין לא זול כאשר רוכשים חלקים חדשים ומקוריים בארץ, ולכן, לאורך השנים התפתח שוק מקביל של חלקי חילוף מיד שנייה, ושל חלקי חילוף לא מקוריים שמתאימים לרכבים שונים. כמו כן, אנשים רבים החלו להזמין חלקי חילוף מחו"ל דרך האינטרנט בכדי לחסוך בעלויות הגבוהות של חלקי החילוף בארץ. עם זאת, חשוב להבין כי ישנם חלקי חילוף אשר חשוב להשקיע בהם ולרכוש חלקים מקוריים כמו במקרה של חלקי חילוף למערכות הבלימה וההיגוי, ואף לחלקים מרכזיים במנוע ובגיר ידני. תהליך ההתאמה הינו תהליך רגיש ולכן עדיף להשתמש בחלפים מקוריים.

חלקי חילוף
חלפים יד שנייה

ישנם חלקי חילוף יד שנייה במצב מצוין אשר יכולים לשמש כחלקי חילוף מקוריים עבור מגוון רחב של תקלות. עם זאת, חשוב לשים לב כי החלקים באמת במצב טוב ושהם אינם שחוקים. תיבת הילוכים יד שנייה למשל, יכולה להיות עסק לא מאוד בטוח במידה וההילוכים שחוקים. במקרים כאלו עדיף לבצע שיפוץ גיר ידני או אוטומטי אשר יהיו בטוחים הרבה יותר.

חלפים מחו"ל

כאשר מזמינים חלפים מחו"ל חשוב לדעת כי אסור לייבא חלפים הקשורים למערכת הבלימה וההיגוי, אלא רק חלפים כגון: סמלים וחלקים חיצוניים, חלקי פלסטיק, לוח מחוונים, מחזירי שמן, אלטרנטורים, מסננים, מצתים, משאבות מים, צינורות גומי, מתנעים, ראשי מנוע, תושבות מנוע, רדיאטורים, חלקי פח שונים. המחירים בחו"ל לא תמיד זולים יותר ולכן חשוב לבדוק טרם ההזמנה.

הכי טוב להתייעץ עם מומחים

לפני שמחליטים אילו חלפים מתאימים או לא לרכבכם, עדיף לקפוץ למוסך אחד או שניים ולבדוק מה יש להם להציע. ברוב המקרים, במיוחד כאשר מדובר בגיר ידני, עדיף לרכוש חלקי חילוף מקוריים עם מק"ט מסודר, אשר מותאמים בצורה מושלמת לרכבכם. התאמה של חלפים לא מקוריים או של חלפים מיד שניה יכולה להיות מסובכת ומורכבת יותר. בכל מקרה, גם אם בחרתם בחלפים לא מקוריים, המוסך ידע להתאים את חלקי החילוף המתאימים ביותר לרכב שלכם.