מימון לרכישת רכב ביובית

רכישת רכבים כבדים מהסוג של ביובית מחייבת בדרך כלל מימון משמעותי. במאמר הבא נציג את אפשרויות המימון ונביא טיפים לחיסכון אפקטיבי בהוצאות

העלות הממוצעת של רכבים כבדים יכולה להגיע למאות אלפי שקלים. היות וביובית היא משאית מיוחדת עליה מתקינים מיכל קיבול למי שופכין, משאבות יניקה ומשאבות הסנקה, העלות הראשונית אפילו גבוהה יותר. לכך יש להוסיף את הוצאות הדלק, הביטוח והתחזוקה. התוצאה היא עלות משמעותית המחייבת מימון חיצוני.
אלו אפשרויות המימון הרלוונטיות עבור אנשים פרטיים או בעלי מקצוע שמעוניינים לרכוש רכבים כבדים מהסוג של ביובית:
א. ליסינג – כיום ניתן לרכוש כמעט את כל סוגי הרכבים במסלול ליסינג. אפשר אפילו לבחור בין ליסינג תפעולי וליסינג מימוני, לשכור משאיות לפרויקטים מיוחדים ולשלב אותם עם רכבים קבועים או להתעניין בליסינג לטווח ארוך.
ב. הלוואה – עוד מקור מימון נפוץ הוא הלוואה בנקאית או חוץ בנקאית. בהלוואה בנקית מגבילים בדרך כלל את החשבון העסקי או הפרטי של הרוכש, בעוד בהלוואה חוץ בנקאית אין הגבלה כזו אך הריביות נוטות להיות גבוהות. בעת נטילת הלוואה לרכישת משאיות כדאי לבצע השוואת מחירים יסודית ולהכיר את היתרונות והחסרונות של הדגמים השונים.
ג. פריסת תשלומים – בעלי מקצוע בתחום האינסטלציה והביוב יכולים לבקש הלוואה ייעודית ולאחר מכן לפרוס את התשלומים על רכישת ביובית חדשה. זו אופציה שאינה רלוונטית ברכבים יד שנייה או בעסקאות שמתבצעות מול אדם פרטי, אך הן בהחלט מתאימות למי שיש לו עסק בתחום הביוב. פריסת תשלומים מול היבואן חוסכת את ההוצאות הראשונות והיא מאפשרת לבעל העסק לגייס הון עצמי לאורך זמן.

כך תחסכו בהוצאות על רכישת משאיות

יש כמה טיפים שיכולים לסייע לאנשים פרטיים, חברות או עסקים המעוניינים לרכוש משאיות. קודם כל, חשוב להבין שיש דגמים שונים של משאיות ולא על כל משאית אפשר להתקין את הציוד המתאים עבור ביובית. יש לברר על הנחיות היצרן ולוודא רישיון שעולה בקנה אחד עם הגבלות משרד התחבורה. הפעלת המשאית עצמה לא דורשת מאמץ פיזי, אך בעזרת מיכל קיבול משאבות יניקה ומשאבות הסנקה ניתן לבצע לא רק פתיחת סתימות ביוב אלא גם שאיבת בורות. פעולות אלו מחייבות צבירת ניסיון ולפחות כמה שנים של הצעת שירותים מיוחדים.
שנית, ניתן לחסוך בהוצאות על רכישת משאיות אם מגדירים מראש את המטרות והצרכים. אפשר לדוגמא לרכוש משאית משומשת כדי להתחיל להציע שירותי פתיחת סתימות ביוב, אך עם הזמן להתקדם ולהחליף למשאית חדשה שגם מסוגלת להזרים מים לביוב לצרכי תחזוקה. ככל שיודעים בצורה מדויקת יותר מה יהיה אופי השימוש במשאית, כך קל לחסוך בהוצאות. בנוסף, יש לקבל הצעת מחיר מסודרת מחברות הביטוח ולהתייחס במסגרת התקציב גם לטיפולי אחזקה, תיקונים וטיפולים תקופתיים.

ביובית