טיפים בנוגע לשכפול מפתחות לרכב ואימובילייזר

שכפול מפתחות לרכב היא משימה חשובה שאם תבצעו אותה, יום אחד זה ישתלם לכם. תמיד טוב שיש עוד עותק של המפתח החשוב הזה, למקרה שמישהו מבני המשפחה ייקח אותו עמו בטעות או שתיאבדו אותו, אך חשוב לדעת כיצד לבצע את המשימה בצורה מוצלחת. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשכפל את המפתח על הצד הכי טוב שיש.

איפה לשכפל את המפתח?

אחד הדברים החשובים ביותר שתצטרכו לבחור הוא המקום שבו תשכפלו את המפתח אי אפשר לשכפל אותו בכל מקום כי לא תמיד התוצאה תהיה רצויה ולעתים אף מסוכנת. יש מקומות שיציעו לכם מחירים נמוכים יותר ומקומות אלו יכולים להיות כלל לא מוסמכים. יש בעיה גדולה של אמינות בנושא זה, ולמרות שהישראלי הממוצע אינו חושש מגניבת רכבו או פריצה אליו, זה קורה לא מעט ברחבי הארץ כולה. השכפול עלול להיות תקול ובמקרים כאלו גם לא בטוח שיתנו לכם אחריות. שכפלו את המפתח במקום מוסמך וכך תימנעו מבעיות.

מתי לשכפל את המפתח?

אל תחכו לרגע האחרון בו המפתח כבר נאבד ואז תיזכרו לייצר עותק חדש ואז לשכפל אותו. שכפלו את המפתח עוד מבעוד מועד כדי שתהיו מוכנים למצב העגום הזה בו תיתקעו מחוץ לרכב ותחכו למנעולן. גם המנעולן עצמו יעלה לכם כמה מאות שקלים ואז השכפול יש מאין יעלה עוד כמה מאות. במקום זה, תוכלו פשוט להשתמש במפתח הנוסף שיש לכם ולכן גם אם זה נראה לכם כמו עניין שולי, תדאגו לבצע אותו והתשלום שהשקעתם ישתלם לכם ביום מן הימים, אפילו אם זה רק לתחושת הביטחון שלכם.

שכפול מפתח לרכב

לשכפל גם את שלט הרכב

שכפול מפתח לרכב חייב לכלול גם שכפול של האימובילייזר. האימובילייזר הוא זה שימנע את גניבת הרכב גם כאשר יצליחו להיכנס אליו, והוא זה שמספק את הביטוח ששומר על הרכב שלכם בכל מקרה. הבעיה היא שאנשים מנסים לחסוך ולא רוצים לשכפל אותו ואז הם יהיו בבעיה כשהמפתח המקורי ייאבד. שכפול האימובילייזר הכרחי, כמו גם שכפול שלט הרכב. גם שכפול שלט הרכב יהיה מסובך ויקר יותר אם הוא ייאבד ולכן חשוב לדאוג לזה מראש. השכפול אמנם יעלה יותר אך הוא משתלם.

שכפול רק עם אחריות מלאה

אסור בתכלית האיסור לשכפל את המפתח במקום שלא מעניק לכם אחריות מלאה ובכתב. האחריות בכתב היא היחידה שתהיה תקפה, כי יכול להיות שאחרי כמה שבועות שבהם המפתח ושלט הרכב פעלו בצורה תקינה לחלוטין, פתאום השלט הפסיק לפעול או שהמפתח לא נכנס היטב אל הצילינדר המיועד לו ברכב ואולי אף לדלת. זה יכול לקרות בגלל חומרים לא איכותיים שמהם יוצר המפתח וגרמו לו להחליד או לשנות את צורתו, ויכול להיות ששלט הרכב מכיל מעגלים אלקטרוניים לא תקינים או ירודים מאוד באיכותם. אם יהיה לכם טופס אחריות ברור, תוכלו לקבל תיקון בחינם בלי בעיות.