האם להשתמש בתוסף שמן?

לא מעט נהגים מוסיפים תוסף שמן למנוע שלהם, זאת מתוך הנחה שאותם תוספים יכולים להפחית את תצרוכת השמן במנוע. הנחה זו שמקובלת על ידי בעלי מוסכים, מומחי רכב ונהגים, באה לידי ביטוי בעיקר ברכבים שיש להם קילומטרז' גבוה.

על מנת להבין מה המשמעות והחשיבות של תוסף שמן, צריך להבין קודם מה החשיבות של שמן מנוע עבור הרכב. מדובר בנוזל החשוב ביותר שאנחנו מכניסים לרכב. שמן המנוע מבצע שתי פעולות, בפעולה הראשונה שלו הוא משמן את המנוע, בפעולה השני הוא מקרר ומגן עליו. לשם ביצוע פעולה זו הוא נדרש לתוסף שמן. כך השמן יכול לעמוד בצורה הרבה יותר בטוחה וטובה מפני החום והזיהום. תוסף השמן מאפשר למנוע לעמוד בפני מפגעים שונים שעלולים להיווצר במהלך הזמן במנוע.תוסף שמן

על מנת ליהנות מתוסף שמן איכותי יש לבחון מאיזו חברה אנחנו רוכשים אותו ובאיזו כמות אנחנו שמים. לצערנו לא פעם תוספי שומן משאירים אחריהם לכלוך רב במנוע, לכלוך שעלול לגרום נזק למנוע. עם זאת תוסף שמן איכותי יכול למנוע חיכוך במנוע ברמה גבוהה, להפחית רעשים והוא מקטין את הבלאי שלו, מה שמשפר כמובן את איכות המנוע.

עם זאת יש תוספים שמוכרים בעובדה שעדיף להשתמש בהם רק לפני שאנחנו מחליפים את השמן, מאחר והתוסף מנקה את הפיח מתוך התא אליו אנחנו שופעים את השמן, וכך הוא עובר ישירות אל השמן, דבר שעלול לגרום נזק למנוע. צריך לזכור שאחד מהתפקידים של השמן הוא לנקות תוצרי שריפה ברכב ולכן במהלך זמן העבודה שלו, שוקעים בו מזהמים שונים, אשר גם משנים את הצבע שלו. אותם מזהמים ייעלמו ברגע שנחליף את השמן, זה נכון גם לגבי החלפה של תוסף השמן. במידה והשמן לא הופל להיות שחור כמו שהוא אמור להיות, עלינו לקחת בחשבון שכנראה הוא לא תקין ואיננו מבצע את עבודתו כראוי.

היכן לרכוש תוספי שמן

אנחנו יכולים למצוא תוספי שמן למכירה במגוון מקומות, החל מחנויות למוצרי רכב, מוסכים, תחנות דלק ועוד. ההמלצה היא לרכוש אך ורק במקומות שאנחנו מכירים ויכולים לסמוך עליהם, מקומות מורשים, רצוי ממקום בו ביצעתם בעבר טיפולים לרכב. במקום כזה העובדים מכירים את הרכב שלכם ויודעים מה הוא צריך ומה טוב עבורו.

לפני שאתם משתמשים בתוסף שמן, מומלץ לברר מתי יש לשים ממנו וכל כמה זמן יש לעשות זאת. קחו בחשבון שלא תמיד יש קשר בין מספר הקילומטרים שתעשו לכמות ולמספר הפעמים שתצטרכו להוסיף את התוסף.