האם כדאי להעסיק בלש פרטי עקב תאונות רכב?

לא פעם קרו מקרים בהם רכב מליסינג היה מעורב בתאונת רכב, במרבית המקרים  ככל הנראה נגרם נזק לרכב, לרכוש, ואף לגופם של האנשים שהיו מעורבים בתאונה. ישנן תאונות קטנות ללא השלכות, ויש גם תאונות קשות במיוחד, שההשלכות שלהן ברורות.

בלש פרטי

אולם ישנו טווח רחב מאד באמצע – שבו לא תמיד ברור מי בדיוק אשם בתאונה, ומהי באמת מידת הנזק האמיתית. במצבים כאלו, מומלץ מאד שחברת הליסינג תפנה אל בלש פרטי, אשר יבצע תחקור מלא של כלל המעורבים בתאונה. חקירה מקצועית שכזו, יכול להוציא את האמת לאור –  להבהיר מיהו הגורם אשר אחראי וגרם לתאונה, מהי מידת הנזק שנגרמה לכלי הרכב, מהו בדיוק הנזק הרפואי שנגרם לבני האדם שהיו מעורבים בתאונה, ועוד. אז במה בעצם הבלש הפרטי כל כך מיוחד? ומדוע שחברת הליסינג לא תברר את הפרטים הללו בעצמה? הנה כל היתרונות והסיבות לפנות לבלש הפרטי במקרה של תאונות רכב.

 אין תחליף למיומנות והמקצועיות של הבלש הפרטי

  • ניסיון בתשאול אנשים, בלש פרטי הוא אדם אשר מיומן מאד בביצוע תשאול וחקירות לאנשים. יש לזכור כי חלק מהאנשים לא בדיוק ימהרו כמובן למסור פרטים מדויקים לחקור הפרטי, וחלק ינסו להסתיר חלק מהאמת. זה אינטרס של חברת הליסינג כמובן שכל הפרטים יימסרו כמו שהם, במקום להיגרר לתביעות ארוכות ומתישות בבית המשפט. הבלש הפרטי הוא כאמור אדם אשר מיומן מאד בתשאול של אנשים. לא פעם, הבלש הפרטי אף יפעיל כמה טכניקות אפשריות לחקירה. הוא לא חייב לתחקר אפילו את האדם עצמו שעבר תאונה אם הוא לא נמצא. לפעמים מספיק לתחקר את קרוביו ואת האנשים שמסביבו. אפילו בשיחת טלפון פשוטה אפשר להוציא את האמת לאור. כך למשל אדם שטוען שהוא מרותק לביתו עקב התאונה הקשה שעבר – אך שיחת טלפון לבית מבהירה כי הוא כלל לא בבית ויצא לסידורים, לקניות או לבילוי. מספיקה לפעמים אפילו שיחה אחת כזו (שהבלש כמובן יקליט) כדי להבהיר לחברת השכרת הרכב מה מצבו האמיתי של התובע.
  • אפשרות לבצע מעקב אחרי התובעים, לא תמיד חברת השכרת הרכב תרצה שהחקירה תהיה גלויה. יש מקרים שבהם עדיף לפנות אל הבלש פרטי שיבצע מעקב סמוי אחרי אנשים שהיו מעורבים בתאונות רכב. גם כאן המטרה היא בעיקר כדי להבהיר האם מדובר על אדם שבאמת סובל מנזקי גוף כפי שהוא טוען. יש אנשים שטוענים כי כעת הם נכים ואינם מסוגלים לנוע בכוחות עצמם – אך תיעוד שלהם ברחוב או כשהם נמצאים בתוך חנות, יוכיח כי הם הולכים בצורה חופשית מבלי שהם נעזרים בכסא גלגלים או בהליכון. אנשים הולכים לעתים עם תחבושות מזויפות ומורידים אותם כשהם חושבים שאיש לא מסתכל, וכיו"ב. מעקב סמוי גם מאפשר לדעת בדיוק מה עושה האדם שהרכב שלו ניזוק. יש אנשים שמנצלים את הכספים שהם אמורים לקבל מהביטוח, וגורמים לנזק יזום לרכב שלהם במטרה להגדיל את סכום הפיצויים – אך הבלש הפרטי יעלה על כך.
  • יכולת למסור חוות דעת מדויקת לחברת הליסינג, בלש פרטי אשר חברת הליסינג שולחת, יכול למסור לה חוות דעת כללית על פי ההתרשמות שלו מהאנשים שאותם הוא חקר, ובכך הוא חוסך המון עבודה לחברת הליסינג עצמה. כך למשל, הבלש יכול להבהיר האם הנחקר שיתף פעולה או ניסתה להסתיר פרטים, באיזו סביבה הוא גר, האם מדובר על אדם עם מצוקה כלכלית, וכיו"ב. הפרטים הללו הם חשובים, כי הם עוזרים לחברת הליסינג להבין מול מה היא מתמודדת.

 

בסוף זו האמת שחשובה

חשוב מאד לציין כי התשלום לבלש הפרטי לא תלוי כלל במסקנות שלו. הבלש גובה מחיר קבוע ללא תלות בתוצאות החקירה – ולכן הוא גם מחויב תמיד לאמת, ומסקנותיו מתקבלות לרוב על ידי בית המשפט.