תדלוק ירוק האם קיים דבר כזה

מידי פעם אנו שומעים על התחממות כדור הארץ ועל הקשר שלנו, בניה אדם, למצב העגום הזה. האם יש משהו לעשות בנידון? ממה בכלל נגרם הזיהום הזה ועד כמה אנו יכולים לעזור באמת לשיפור המצב? התדלוק שאנו מבצעים בתחנת הדלק אמנם לא מזהם את האוויר אך צריכת הדלק כן, וכאן יש משהו שאפשר לעשות. קוראים לזה דלק ירוק.

מה כל כך בעייתי בדלק?

הדלקים יכולים לעזור לנו בכל כך הרבה רבדים בחיים לחיות בחיים טובים ואיכותיים יותר, ואפשר לומר שבלי האנרגיה לא היה לנו הרבה בכדור הארץ. לא היו לנו רהיטים, לא הייתה לנו בריאות ואיכות חיים רפואית, לא היו לנו אפילו בניינים. כמובן ששריפת דלק היא עניין חשוב שאי אפשר לוותר עליו לפחות לא במאה הבאה, אך הדלקים פוגעים מאוד בכדור הארץ וכבר צריך להתחיל לחשוב על פתרונות חלופיים לזיהום הרב ששריפת דלק מייצר, בין אם מדובר על בנזין ובין אם מדובר על סולר. דלק ירוק או בשמו האחר, דלק אלטרנטיבי, יכול להיות פתרון טוב.

מה זה דלק ירוק?

דמיינו לעצמכם שבכל פעם שאתם מבצעים את פעולת התדלוק השגרתית אתם משתתפים פחות בזיהום האוויר ולמעשה מרוויחים בדיוק את אותה הפעולה, הנעת הרכב שלכם. אתם לבדכם מתדלקים את הרכב עשרות פעמים בשנה אם לא מאות, ודמיינו מה קירה אם כל המדינה תעשה זאת ואולי רוב תושבי כדור הארץ. דל

ק ירוק פוגע הרבה פחות בכדור הארץ, הוא יוצר הרבה פחות זיהום, ומשיג את אותה הפעולה למנוע הרכב שלכם.

ממה מורכב דלק ירוק?

דלק ירוק הוא למעשה תערובת שבין דלק אלכוהולי לדלק רגיל. דלק כזה מזהם הרבה פחות את הסביבה ולמען האמת ההפקה שלו זולה יותר. הדלק מופק ממקורות טבעיים, הוא זוכה לפופולריות רבה במדינות מסוימות בעולם ובעיקר אלו שיש להן את היכולת להפיק אלכוהול כמו למשל גידולי סוכר ותירס מרובים בשטח המדינה, שמאפשרים להפיק את האתנול שמכיל את תרכובת האלכוהול. הדלקים מעורבבים יחדיו ויוצרים יעילות אנרגטית דומה לזה של בנזין אך הנזק לכדור הארץ מופחת בהרבה.