שיפוץ תיבת הילוכים אוטומטית

תיבת ההילוכים של הרכב חשובה ביותר לשם פעילות תקינה של המנוע ונסיעה חלקה

מנוע הרכב הינו מערכת מורכבת ביותר, אשר משלבת בתוכה כמה פעולות אשר נועדו בכדי לוודא נסיעה חלקה עד כמה שאפשר תוך בזבוז אנרגיה מינימאלי. אחד החלקים החשובים ביותר במערכת הינו תיבת ההילוכים, כאשר ישנם כמה סוגים של תיבות הקיימות כיום בשוק הרכבים.

אז מה כדאי לדעת על שיפוץ תיבת הילוכים אוטומטית?

  • מה היא תיבת הילוכים אוטומטית: תיבת הילוכים הינה מערכת גלגלים אשר משפיעה על פעילות המנוע וניצול המומנט שלו. התיבה מבטיחה פעילות הפוכה של המנוע ביחס למומנט המופעל על הרכב, כאשר החלפת ההילוכים בעצם גורמת להחלפת גלגלי השיניים המשתתפים בתהליך. תיבת הילוכים אוטומטית, או גיר אוטומטי, הינה תיבה אשר אינה מחייבת את הנהג לעשות שימוש במצמד בכדי להחליף בין ההילוכים השונים, אלא עושה את הניתוק של הגלגלים בצורה אוטומטית.
  • מה זה שיפוץ תיבת הילוכים: גירים נוטים לבלאי עם הזמן ולהרס חלקים מסוימים שלהם. מצב זה יכול לגרום לתופעות כגון בעיה בהעברת הילוכים, בעיות בנסיעה, תחושה שהרכב "לא סוחב" ולעיתים אף רעידות. במקרים אלו, ניתן להחליף את תיבת ההילוכים או לתקן אותה. לתיקון גירים קוראים לעיתים קרובות שיפוץ תיבת הילוכים, היות והוא כולל החלפת חלקים שונים של התיבה ואף סידור שלהם בצורה שונה אשר תבטיח פעילות טובה יותר של ההילוכים והמערכת כולה.
  • מתי נוכל לבצע שיפוץ תיבת הילוכים: כאמור, כאשר מתגלה בעיה בגיר ניתן לבחור בין החלפת הגיר לחלוטין לבין שיפוצו, וחשוב לדעת במה לבחור. במקרים פשוטים, שיפוץ תיבת הילוכים יכול להיות מספיק לחלוטין בכדי להחזיר את הגיר לתפקוד תקין, אולם במצבים בהם נראית פגיעה חמורה בגירים מומלץ לבחור בהחלפה של התיבה לחלוטין בכדי למנוע הישנות של הבעיה או התפתחות בעיות אחרות.

גיר אוטומטי

שיפוץ תיבת הילוכים אוטומטית יכול לפתור בעיות פשוטות רבות

היות ובעיות רבות המתרחשות בגירים אוטומטיים הינן פשוטות למדי, שיפוץ התיבה יכול להיות רלוונטי במקרים רבים, ומספיק ביותר בכדי לפתור את הבעיה ולהבטיח נסיעה חלקה.