האם שווה לרכוש את הרכב שהשתמשת בו בליסינג אחרי שתם החוזה?

רבים שואלים את עצמם האם שווה לרכוש את הרכב בתום תקופת הליסינג. במאמר הבא ננסה להבין מה המשמעות הכלכלית של צעד מן הסוג הזה, מה היתרונות של רכישת רכב דרך חברת ליסינג וכיצד עושים זאת בצורה נכונה

עסקאות ליסינג מוזילות באופן דרסטי את עלויות הרכב. לקוחות במגזר הפרטי יכולים כיום ליהנות ממגוון רחב של עסקאות מן הסוג הזה, כגון ליסינג מימוני, ליסינג פרטי וכן הלאה. הייחודיות של עסקאות ליסינג באה לידי ביטוי באפשרות לרכוש את הרכב בתום התקופה. במילים אחרות, כמעט כל עסקת ליסינג לתקופה הנקבעת מראש מסתיימת כאשר הלקוח מקבל הצעה לרכוש את הרכב.

אלו היתרונות של רכישת רכב ליסינג אחרי תום החוזה:

א. קלות ונוחות – רכישה של רכב דרך חברת ליסינג היא האופציה הקלה והנוחה ביותר מבחינת הלקוח. חברות ליסינג מציעות תכנית תשלומים גמישה, בהתאמה אישית ועל פי צרכי השוק הישראלי. הרכישה דרך חברת ליסינג חוסכת זמן והיא אטרקטיבית בעיקר עבור בעלי משפחות או הורים עם ילדים.רכישת רכב מליסינג

ב. מסלולים – יש שני סוגים של מסלולי ליסינג פרטי מתוכם ניתן לבחור את האופציה המשתלמת ביותר. המסלול הראשון הוא צמוד מדד והמסלול השני הוא קבוע. במסלול הקבוע התשלומים אינם משתנים לאורך התקופה והלקוח יכול להיערך לקראת ההוצאה מראש.

ג. אמינות ובטיחות – חברות ליסינג מרכזות את כל דרישות הטיפול ברכב תחת קורת גג אחת. המשמעות היא רמה גבוהה של אמינות ובטיחות גם ברכישת רכב יד שנייה.

כך תדעו מה להחליט

היתרונות המופיעים לעיל יכולים לעזור ללקוח אובייקטיבי המתלבט לגבי רכישת רכב ליסינג אחרי תום החוזה. באופן ספציפי, רצוי להפעיל מערכת שיקולים ייחודית המתאימה לסוג הרכב ולאופי השימוש בו במהלך התקופה. שימוש מאסיבי ברכב וריבוי תאונות יורידו את האטרקטיביות של רכישתו דרך החברה עם תום תקופת הליסינג, גם אם ההנחה המוצעת תעמוד על עשרות אחוזים. מצד שני, רכב שמור עליו רק אתם נהגים ובו אתם מעוניינים להשתמש יהיה שווה גם מחיר מחירון וכל הנחה קטנה של חברת הליסינג.

בסופו של דבר, רכישת רכב ליסינג היא החלטה מורכבת ומסובכת בעלת משמעות כלכלית גדולה. אי אפשר לקבוע בצורה חד משמעית מתי משתלם לרכוש את הרכב עם תום תקופת הליסינג ומתי עדיף להמשיך אותה, או לחילופין לרכוש רכב אחר. המסקנה היא שיש יתרונות וחסרונות לכל אפשרות אך התפקיד שלהם הוא לזהות צרכים ייחודיים.

לסיכום, חברת ליסינג היא גוף כלכלי איתן ויציב שיכול לספק הטבות ומחירים זולים על מגוון עסקאות לרכישת רכב. אם אתם עומדים לסיים תקופת חכירה ולא מצליחים להחליט האם להמשיך או לרכוש את הרכב, בדקו את הפרטים הספציפיים ובצעו השוואת מחירים. התייעצו עם אנשי מקצוע ותקבלו את ההחלטה הנכונה עבורכם ועבור המשפחה.