ביטוח חובה לרכב תפעולי

אנו לא פוגשים אותם ביום יום אך גם הם נמנים על קטגוריות כלי הרכב ודרושים ביטוח מתאים. רכבים תפעוליים מחויבים בביטוח חובה ממש כמו כל רכב אחר כיוון שעליהם נוהגים נהגים שיכולים להיפצע בדיוק כמו בכל רכב אחר.

ביטוח חובה לרכב תפעולי

גם רכבים תפעוליים יכולים לבצע תאונות וחלקן לא יהיו פשוטות בכלל. משפחת הרכבים התפעוליים רחבה מאוד ולכן גם שעולה הצורך לכסות את הרכב בביטוח נשאלות שאלות רבות גם בהקשר לרכב וגם בהקשר לנהג. גם לרכבים אלו יש כל מיני סוגי ביטוחים החל מביטוח חובה, שהוא חובה בגדר החוק, והוא מכסה נזקי גוף לנהג וניתן להרחיב את הביטוח גם לביטוח צד ג' או ביטוחים נוספים כמו ביטוח מקיף וכולה. התעריף לביטוח חובה לרכב תפעולי נקבע על ידי חברות הביטוח והוא יכול להשתנות בתנאיו והוא תלוי במספר פרמטרים.

מה משפיע על תעריף הביטוח לרכב תפעולי?

  • אולי הפרמטר שמשפיע יותר מכולם על גובה הביטוח הוא סוג הרכב. חשוב לזכור, רכב תפעולי יכול להיות גם קלנועית, גם מלגזה וכמובן גם רכבים גדולים יותר שמסיעים עוד נוסעים. כל רכב כזה יכול לבצע שלל תאונות ולפי סוג הפעילות שלו והשימושים שעושים בו ניתן לקבוע מה יהיה התעריף.
  • אחת מהנגזרות של סוג הרכב שמשפיעים על המחיר הוא המהירות המקסימלית שלו. אם נבחן למשל את המלגזה, שהנהג שמפעיל אותה יכול להסתבך בהרבה סיטואציות לא פחות קשות מאשר רכב רגיל, נבין מדוע הביטוח שלה גבוה יותר מאשר ביטוח לקלנועית. הקלנועית בסך הכל מסיעה אנשים ממקום למקום ולא במתאר תעשייתי ואינה סוחבת משקל כבד מידי, אינה נמצאת בסכנה בגין אי יציבות וכולה והמהירות המקסימלית שלה עם המשקל שלה לא מסכנת אותה.

מי הנהג שמכוסה בביטוח?

דבר נוסף שמשפיע על הביטוח הוא כמובן הנהג. אי אפשר לקחת את הפרמטר הזה שמשפיע מאוד על התעריף שכמובן יכול לגדול בכל שנה בהתאם לתאונות שהנהג ביצע. נהג צעיר מתחת לגיל 24 מחייב ביטוח יקר יותר לעומת נהג ותיק, שסביר להניח יבצע פחות טעויות שעלולות להיגרם בין אם זה באשמתו ובין אם לא.