דיגום אמבולנסים

דיגום רכבים היא לא משימה פשוטה וחשוב להשגת המטרה בצורה מסודרת. כל אחד שעובד באמבולנס יודע עד כמה המשימה זהו חשובה, אך לאלו שלא היו מעולם באמבולנס, זה הזמן להבין עד כמה היא חשובה באמת. כיצד מתבצע הדיגום? במה יש להתחשב? במה נעזרים? ולמה זה כל כך חשוב?

הדיגום חשוב למען הנגישות והבטיחות

דיגום אמבולנסים מתבצע למטרות בטיחות, נוחות ונגישות. יש באמבולנס כל כך הרבה פריטים ומכשירים כך שבסופו של דבר כולם יכולים ליפול, לא רק על הצוות המטפל אלא גם על הפצועים. חשוב לזכור שהאמבולנס לא נוסע לאט ולעתים הוא לוקח פניות במהירות מה שיכול להעצים את הפגיעה עוד יותר. דיגום אמבולנסים מייצב את כל הפריטים והמכשירים שבהם משתמש הצוות על הקירות או בארגזים וכך למעשה גם חוסך במקום, גם הופך את האמבולנס ליותר מרווח ונוח לטיפול, גם הכול נגיש יותר וכמובן בטוח יותר מחשש הנפילות.

נעזרים במדפים, במתלים וארונות

כיצד אפשר לבצע דיגום אמבולנסים. יש כמה שיטות לדגם את האמבולנס וכולן באות לעזרה למשימה. ראשית, יש להשתמש בכל מיני מדפים או ארגזים כדי להכניס אליהם ואף להעלים ציוד שלא אמור להיות חשוף. למשל, יש צורך לאחסן באמבולנס ציוד חבישה שכידוע לנו לא נחוץ  תמיד, שכן מדובר על שלב יחסית מאוחר בטיפול. ציוד זה קטן יחסית ויכול להתפזר ולכן יש לזווד אותו בצורה חכמה. בדיגום אמבולנסים משתמשים גם במתלים לתלייה של כל מיני  פריטים כמו משאף או סטטוסקופ, משתמשים גם במדפים נשלפים וכן הלאה.

לחשוב פרקטי לפי סדר החשיבות

כדי לדגם את האמבולנסים יש צורך לחשוב בהיגיון. עם עיניים לא מקצועיות יבצעו את הדיגום אז בסופו של דבר יהיה קשה מאוד לצוות לעבוד באמבולנס. כדי לדגם בצורה טובה יש לחשוב באופן פרקטי מה הצוות יצטרך בטיפול ומה יהיה המיקום ההגיוני לכל פריט. כך למעשה אפשר להביא לדיגום הטוב ביותר שיועיל מבחינת כל הפרמטרים לצוות המטפל. כיצד אפשר לדגם את האמבולנס במקצועיות? אחרי ניסיון של שנים רבות וכמובן בעבודה אחרי תיאום ציפיות והבנת הדרישות אפשר להשיג את המטרה.