מה היתרון בטרייד אין?

עסקת טרייד אין יכולה להיות משלמת מאוד לשני הצדדים וזה מסביר מדוע היא כל כך נפוצה. כיצד יוצא מצב שכולם מרוויחים ממנה? מה כל צד מרוויח? הנה כל הנתונים החשובים על העסקה במיוחד מעולם הרכב.

מה זה טרייד אין וכיצד הוא מתבצע?

טרייד אין היא עסקה שבמהלכה קונה מעוניין לקנות מוצר מסוים שכבר יש ברשותו ולכן הוא מעוניין להחזיר את המוצר שיש לו כדי לקבל הנחה על המוצר החדש. עסקת טרייד אין נפוצה מאוד בעולם הרכב והיא זו שנתרכז בה במאמר הבא אך אפשר לבצע אותה גם עם טלפונים ניידים, כלי רכב תפעוליים, כלי עבודה ומוצרים רבים נוספים. עסקת טרייד אין בצפון או בכלל בככל אזורי הארץ יכולה להתבצע ברוב סוכנויות הרכב מכיוון שהן משתלמות גם עבורן. הלקוח מביא את הרכב הישן שלו אל הסוכנת ומקבל את הרכב החדש עם המחיר החדש אחרי שהגיעו להסכמות לגבי ההנחה שמגיע לו.

חיסכון בעלות קניית רכב חדש

תחילה נדבר על היתרונות של הלקוח שקונה את הרכב החדש ובתמורה נותן את הרכב הישן שלו ומקבל הנחה. ההנחה הזו אולי לא נשמעת לכם כל כך משמעותית אך למעשה היא יכולה להיות על סך אלפי שקלים. ההנחה נעה בדרך כלל בין 5 ועד 30 אחוזי הנחה כך שמעל 30 אחוז אל תצפו לקבל בכל מקרה. יכול להיות שתתמקחו ותתמקחו ללא תועלת אז חבל לכם על הזמן, כי מעל 30 אחוזי הנחה מדובר כנראה על רכב איכותי מאוד שאין סיבה לבצע איתו טרייד אין מה גם שזה לא יהיה משתלם עבור סוכנות הרכב. ההנחה בקנייה חשובה מאוד הרי ברכב הישן גם ככה לא יהיה שימוש.

לא צריך למצוא קונה חדש

מעבר לחיסכון המשמעותי בכסף שיוצא לאות ולקוח שקונה רכב חדש מהכיס, במקום לשמור על הרכב הישן שעליו הוא כבר סיים לשלם וכמובן הערך שלו ממשיך לרדת בכל שנה ושנה, יש גם חיסכון בזמן. במקום שהלקוח שמעוניין לקנות רכב חדש יחפש מוכר עבור הרכב הישן שלו, מוכר שיכול להתמקח איתו וגם בסופו של דבר להתברר כלא רציני, הוא יכול למכור אותו 'על בטוח' לסוכנות הרכב. זה לא יעלה לו דבר, מה שלא ניתן לומר על פרסום רכב ביד 2 או באתרי מכירה יד שנייה אחרים, וגם לא יציפו אותו בהודעות כמו שקורה בפרסומים באתרים אלו או בפייסבוק.  

טרייד אין בצפון
Proud of his new car

קניית רכב חדש ממקום אמין

מעבר לעובדה שנחסך לכם זמן רב ואתם מקבלים הנחה משמעותית על קנית הרכב, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם קונים את הרכב ממקום אמין. בין אם תחליטו לקנות רכב חדש מהשנה האחרונה או רכב ישן יותר, אך חדש יותר מהרכב שלכם, אתם יכולים להיות בטוחים שהקנייה תהיה אמינה. כל הנתונים לגבי הרכב, הטובים והפחות טובים, יועברו אליכם דבר שלא יקרה אם תבחרו רכב יד שנייה מיד 2 או ממקור אחר. לכן יש יתרון בכל התהליך כך שלא צפויות בעיות נוספות בהמשך.

יש גם חיסרון בעסקת טרייד אין

אין עסקה שיש בה יתרונות רבים בלי אף חיסרון, ובטרייד אין יש שני חסרונות בולטים. החיסרון הראשון הוא שלא תמיד תוכלו למצוא אצל סוכנות הרכב שמציעה טרייד אין משתלם את הרכב שאתם רוצים. החיסרון הגדול יותר שהוא תוכלו למכור את הרכב שלכם ולקבל עליו מחיר הרבה יותר גבוה, למרות זמן ההתעסקות הרב, סכום שלא תקבלו בעסקת טרייד אין. עם זאת, כמות היתרונות עולה בהרבה על החסרונות.