מאיזה גיל להעביר תינוק לבוסטר?

החוק בישראל מאפשר להעביר ילד למושב בטיחות ברכב מסוג בוסטר רק מעל גיל 3 ובמשקל של מעל 15 ק"ג. עם זאת, מבחינת החוק אין הבדל בין מושב עם גב ייעודי לבין בוסטר ישיבה בלבד. בנוסף, ההורים צריכים לקחת בחשבון שמושב ללא גב אינו מגן על הילד אלא רק מגביה אותו. מטרת ההגבהה היא לאפשר שימוש בחגורת הבטיחות ולהבטיח שהיא תעבור במרכז בית החזה ולא על הצוואר.

מאפיינים של מושבי בטיחות

מושב בטיחות ייעודי מאפשר לחגור את הילד בחגורות פנימיות והוא מעוגן בנקודות שונות. כתוצאה מכך, המושבים מעניקים אחיזה טובה לגוף של הילד בשעת תאונה או פגיעה. את מושבי הבטיחות ניתן לחבר לרכב באמצעות מנגנון איזופיקס או חגורת הבטיחות. מנגנון האיזופיקס נחשב בטיחותי ועדיף, אך בדגמים ישנים של רכבים הוא לא קיים.

מהו בוסטר?

לשם השוואה, בוסטר הוא מושב שתפקידו כאמור להגביה את הילד. אפשר להניח אותו על מושב המכונית ולאחר מכן לחבר את חגורת הבטיחות כדי להגן על הילד בשעת תאונה. עם זאת, יש לזכור שחגורת הבטיחות מעניקה הגנה ב-3 נקודות אחיזה בלבד, לעומת מושב בטיחות שמספק הגנה ב-5 נקודות שונות.

כך תדעו מתי לבצע העברה

רוב ההורים לא מסתפקים בלשון החוק כאשר הם משווים בין מושבי בטיחות ובודקים מתי הרגע הנכון להעביר את הפעוט לבוסטר. לפיכך, יש כמה סימנים שכדאי להתייחס אליהם ובהם:

  • כיסא בטיחות שלא מתאים לילד מבחינת משקל או גובה
  • צורך במושב הבטיחות לילד אחר
  • העברת הילד לרכב של סבא, סבתא או בני משפחה

בחירת המושב המתאים

לאחר החלטה על העברת הילד למושב אחר, התפקיד של ההורים הוא לבדוק איזה דגמים קיימים ולוודא שהם מתאימים לו מבחינת גיל ומשקל. בוסטר גב פשוט הוא הזול ביותר ולצדו יש דגמים עם הגנת צד והגנת ראש במחיר גבוה יותר. לחלק מהם יש גם חיבור למערכת האיזופיקס של הרכב וכך הם מקטינים את חופש התנועה במהלך תאונה. לבסוף, ניתן לבחור מושב מגביה עם חיבור איזופיקס לרכב.

המאמר באדיבות סופר בייבי פלוס חנות תינוקות

הפוסט "מאיזה גיל להעביר תינוק לבוסטר" פורסם לראשונה באתר מגזין רכב ליסינג

Via car-leasing.co.il June 11, 2018

http://www.racer-x.co.il/מאיזה-גיל-להעביר-תינוק-לבוסטר/