חמש תקלות נפוצות של גירים אוטומטיים

חושבים שיש צורך בשיפוץ גיר אוטומטי ברכב הפרטי או המסחרי? רוצים לדעת איך מאתרים ומזהים מראש את התסמינים של הבעיות הנפוצות?

 

הנה 5 תקלות שכדאי לכם להכיר:

תקלות בתיבות הילוכים

  1. בלאי טבעי

רוב התקלות הנפוצות נגרמות בגלל בלאי טבעי. ככל שהרכב נמצא בשימוש יותר אינטנסיבי, כך עולה הסיכוי לבלאי ושחיקה. את הבלאי אפשר לזהות באמצעות סימנים של חריקה בהעברת הילוכים אוטומטית, או לחילופין במצבים בהם ההילוך לא עובר בזמן הנכון. גם נסיעה בסל"ד גבוה ובאופן לא שגרתי עלולה להצביע על תקלה הנובעת כתוצאה מבלאי ושחיקה.

  1. שבירה של גלגלי השיניים

גלגלי השיניים של גירים אוטומטיים נשברים בגלל תקלות מכאניות. התקלות המכאניות קשורות לשמן הגיר, לייצור פגום או לשימוש שגוי במערכת ההילוכים הגורמת למאמץ יתר. המאמץ הוא הסיבה העיקרית לשבירת גלגלי השיניים. במצב כזה לא תוכלו לנהוג על הרכב ותצטרכו לבצע באופן מיידי שיפוץ גיר אוטומטי באחד המוסכים המורשים.

  1. קושי בהעברת הילוכים

המאפיין הבולט של תקלות בתיבת הילוכים אוטומטית הוא בעיה במחשב. בגלל שמדובר על מערכת אוטומטית ולא ידנית, התסמין הוא קושי בהעברת הילוכים. קושי כזה מעיד ברוב המקרים על תקלה במחשב המרכזי. את התקלה פותרים בעזרת מערכות ממוחשבות המאושרות על ידי היצרן.

  1. כבל מנותק או מחסור בשמן גיר

יש גם תקלות שאפשר לפתור בתוך זמן קצר. תקלות אלו הן לדוגמא כבל מנותק או מחסור בשמן גיר ייעודי. תקלות ספציפיות שמאובחנות במהירות חוסכות זמן ומאמץ עבור הלקוח. הבעיה היא שרוב הנהגים לא יודעים לזהות לבדם כבל מנותק או מחסור בשמן גיר, ולכן עליהם להקפיד על ביצוע בדיקות תקופתיות.

  1. חישוב שגוי של מומנט המנוע מול עוצמת החלקים

התקנה לא מקצועית של גירים אוטומטיים גורמת לחישוב שגוי של מומנט המנוע מול עוצמת החלקים. זו תקלה נפוצה ברכבים שעוברים שיפוץ אחרי תאונה, אך היא עשויה להופיע גם בשיפוץ ספציפי של גיר שחוק. אפשר לזהות את הבעיה מבעוד מועד בעזרת לוח המחוונים, החלקות בגיר או ריח שרוף מהתיבה.