כל מה שרציתם לדעת על מפוחים לרכב שלכם

כיום, בכל רכב אשר משווק בישראל, ישנו מפוח אשר חיוני מאד. מדוע יש צורך בהתקנה של מפוחים ברכבים? פשוט מאד – מאחר שכיום ברור שאי אפשר לנהוג ברכב מבלי שיש בו מערכת מיזוג אוויר תקינה – ברור כי חובה לבחון גם את התקינות של המפוח. אכן, המפוח הוא בעצם חלק ממערכת מיזוג האוויר של הרכב. התפקיד של המפוח הוא בעצם לדאוג לכך שכאשר האוויר הקר נכנס אליו מן המדחס ומן המאדה – הוא ידע להוציא אותו החוצה בלחץ הנדרש, על מנת שהיושבים ברכב ירגישו את המיזוג.

<< רוצים לקרוא גם על מדחסים?? >>

ומה קורה כשיש בעיות? מפוחים

מה נחוש? – השאלה היא ליתר דיוק, מה לא תחושו. אם יש לכם מפוחים שהתקלקלו ברכב שלכם, אתם פשוט לא תרגישו היטב את המיזוג שלכם. בחלק מהמקרים, אתם תשימו לב שאוויר חם יוצא יחד עם אוויר קר וזה לא אמור להיות כך, אם כי מקרים כאלה הם נדירים יחסית. ברוב המקרים האחרים אתם תשימו לב שכאשר אתם מנסים לשנות את עוצמת ההפעלה של המזגן, לא נראה שזה משפיע עליו – והאוויר ממשיך לצאת בלחץ קבוע, לרוב בלחץ נמוך יחסית. אם נראה שהבעיה המרכזית היא בעיקר בעוצמת ההפעלה של המזגן ולא בטמפרטורה – יש להניח שהבעיה היא במפוח שלכם.
ומה כדאי לעשות? – אם ברור לכם שיש בעיה במפוח ברכב שכלם, אין מנוס אלא לפנות למוסך מקצועי שבו יבדקו את הבעיה. לפעמים אפשר יהיה לתקן את המפוח, אם רכיב מסוים בו התקלקל. במקרים אחרים, אין מנוס אלא לקנות מפוחים חדשים עבור המזגן שלכם, ועל מנת שתוכל ושוב ליהנות מאוויר קר או חם כדרישתכם ורצונכם. שימו לב כי את המפוחים אפשר לקנות במקומות שונים ולא רק במוסך שמטפל לכם ברכב – ואתם בכל מקרה צריכים כמובן לבחור במפוח שמתאים לדגם של הרכב שלכם.

מרכיב בסיסי וחשוב מאד

זה נכון שיש אולי מערכות שנתפשות חשובות יותר ממערכות המיזוג של הרכב שלכם – אבל נסו אתם לנהוג ביום חם של 38 מעלות ללא מזגן .כעת, אנו מבינים עד כמה המזגן הוא חיוני כדי שהנהיגה שלנו תהיה מרגיעה ונעימה – ועד כמה המפוח הוא מרכיב מפתח בכך.