טיפים לחסכון בדלק

במציאות בה אנו חיים, בה המחיר של תדלוק כלי הרכב רק הולך ועולה, חסכון בדלק הוא פרמטר חשוב מאוד בקרב משפחות רבות, בעיקר אם הן מחזיקות יותר מכלי רכב אחד. נכון שישנן מכוניות בשוק המציעות חסכון משמעותי בפרמטר זה, אך פעמים רבות פעולת החיסכון יכולה להגיע גם מן הצד שלכם. אז חוץ מלרכוש מכונית חסכונית, הנה לכם מספר טיפים שיסייעו לכם לחסוך בהוצאה.                     

נהיגה נכונה

בראש ובראשונה חשוב מאוד לנסות ולהקפיד על נהיגה נכונה. לא רק שנהיגה נכונה יכולה לשמור אתכם מן הסכנות השונות שעלולות להתעורר בכבישים, היא גם יכולה לסייע לכם לחסוך משמעותית בדלק. חשוב מאוד להקפיד לשמור מרחק מן הרכב שלפנים, ולנהוג נהיגה רגועה בקצב שוטף ככל שניתן. מומלץ לא להאיץ את המכונית בצורה מהירה, ועוד יותר מומלץ לכבות את מנוע הרכב בעת המתנה ארוכה בפקק.

טיפול שוטף והסרת חפצים מיותרים

חשוב מאוד לנסות להימנע מהפיכת כלי הרכב שלכם למחסן. הקפידו לפנות כמה שניתן את תא המטען, ולהוציא חפצים אשר אינם בשימוש. כל 25 קילוגרמים של משקל עודף במכונית יגרמו לעליה של אחוז אחד בצריכת הדלק. נוסף על כך חשוב מאוד לנסות ולהקפיד על טיפול שוטף בכלי הרכב אשר כולל:

  • החלפה של פילטר אוויר
  • בדיקה על בסיס קבוע של אוויר בצמיגים
  • שמירה על תקינותו של המנוע, ועוד.   

מזגן או חלון?

אין זה הוא סוד גדול שזולל הדלק העיקרי בכלי הרכב הוא המזגן. אולם, לעיתים תנאי מזג האוויר השונים אינם מאפשרים לנו לנהוג ברכב ללא קירור או חימום. במקרים כאלו מומלץ להפעיל את המזגן רק בנסיעות בין עירוניות. במהירויות גבוהות ההתנגדות אשר יוצרים חלונות פתוחים מעלה את צריכת הדלק הרבה יותר מהפעלה של מזגן, ולכן החיסכון אינו משמעותי במקרים כאלו, ועדיף להפעיל את המזגן.

באדיבות אתר אס אי אר אנרגיה (www.s-e.co.il)