כך תזהו תקלה בתיבות הילוכים

תיבת ההילוכים ברכב הינה אחד מהמרכיבים לנסיעה בטוחה

לכל רכב ישנו חלק במנוע הנקרא "תיבת הילוכים" או "גיר הרכב" ולו השפעה רבה על איכות הנסיעה. תפקידה להבטיח שפעילות המנוע תתאים למהירות בה אנו נוסעים ולתנאי הדרך, כך שהרכב יוכל להמשיך ולהתקדם בצורה חלקה אשר תנצל בצורה הטובה ביותר את הדלק בו עושה המנוע שימוש, ואשר לא תגרום לעומסים מיותרים או רבים מידי על חלקי מנוע אחרים.
גיר הרכב, כפי שניתן לראות, חשוב ביותר לפעולתו התקינה של הרכב, ולכן חשוב לדעת לזהות תקלות בתיבה ולפנות במהירות האפשרית לבעל מקצוע לשם תיקונן במקרה הצורך.

אחת הבעיות בתיבת הילוכים הינה מעבר לא תקין של הילוכים

כאמור, תיבת הילוכים הינה זו אשר מאפשרת את המעבר בין ההילוכים השונים, בין אם אנו מעבירים אותם בעצמנו כמו שנעשה בתיבת גיר רגיל, ובין אם התיבה מעבירה הילוכים באופן אוטומטי. פגיעה בפעילות גורמת לפגיעה חמורה בפעולת הרכב, אשר עלולה למנוע ממנו לנסוע כלל. בעיה זו באה לידי ביטוי בהרגשה שהרכב "לא סוחב", כלומר לא נוסע בצורה האופטימלית שלו, אינו נוסע כלל או אף כבה במהלך הנסיעה או לרוב הוא נעצר בעת הנסיעה. לתקלה מסוג זה גורמים רבים כגון כבל בורר הילוכים שבור, נוזל הילוכים נמוך או מוגזם, רכיב חשמלי שמקצר ועוד, כאשר כל הגורמים דורשים בדיקה של מוסכניק מוסמך וטיפול מקיף במכון גירים לשם טיפול בבעיה.

ישנם סימנים נוספים המעידים על בעיות בתיבות הילוכים

בעיות בתיבות הילוכים אינן גורמות כל פעם לתקלה ניתנת להבחנה ברכב עצמו, אולם עדיין חשוב לזהות בעיה שנוצרת עוד בטרם היא משפיעה על הנסיעה ברכב בכדי שנוכל לטפל בה בהקדם. בעיות רבות בגיר יוצרות ריח שרוף, אשר נגרם בשל חימום יתר של המערכת ושריפה של נוזל הגיר. כמו כן, יכולים להופיע רעשים כאשר אנו בהילוך ניוטרל, יציאה של המערכת מהילוך הרצוי או נזילת שמן מתיבה יכולים להעיד על בעיות שונות בתיבות הילוכים, אשר מצריכות תשומת לב של הנהג, בדיקה, וכמובן טיפול דחוף.