אילו סוגים של רכבים חשמליים יש כיום?

העתיד נע ללא ספק לקראת הרכבים החשמליים. כבר היום, התחזיות העדכניות ביותר טוענות, כי בעוד כעשור, לפחות כשליש מכל הרכבים על הכביש – יהיו רכבים חשמליים!  הדבר נובע מכך שבאופן עקרוני, עלויות ההטענה בחשמל הן זולות יותר מהעלויות של צריכת הבנזין, והחומרים להפקת החשמל גם זמינים יותר מחומרי הדלק. אם כך, אילו סוגי רכבים חשמליים נוכל למצוא כיום ובאילו מהם מומלץ להצטייד?

 

מהמכונית ועד לרכב הגולף

  • מכונית חשמלית – מדובר על רכב חשמלי מוכר יחסית. המכונית החשמלית נראית כמו רכב רגיל לגמרי – אלא שיש לה מנוע עם מצבר ענק שניתן להטעין אוו. המכונית מיועדת לנסיעות בינעירוניות, אך הבעיה היא כמובן בזמני ההטענה הארוכים יחסית שהיא צורכת, לעומת מכוניות רגילות. בישראל היה ניסיון לשווק את המכוניות הללו שכשל – אבל כנראה שהן יחזרו בשנים הקרובות, עם פתרונות הטענה ללילה ולחניה.
  • סגווי חשמלי – אלו כלי רכב שכולנו מכירים. מדובר על רכב חשמלי לאדם יחיד, מגיל 16 ומעלה, שלא דורש שום רישיון. הסגווי מאפשר תנועה קלה ומהירה מאד בתוך העיר, והשליטה עליו היא פשוטה. החיסרון הוא במחיר הגבוה שלו, בזמני הטעינה הארוכים יחסית, ובכך שהוא מתאים כמובן רק לאדם בודד, ויש גם ניסיונות לגנוב אותו.
  • רכבי קלאב קאר וגולף – רכבים חשמליים אחרים שאולי יתאימו לכם הם רכבי הקלאב קאר ורכבי הגולף. רכבים אלו מיועדים לנסיעה בתוך העיר בלבד, ומדובר על רכב חשמלי שיכול להגיע ל30 קמ"ש לכל היותר. עם זאת מדובר על רכבים אמינים מאד, נוחים לתפעול, לא דורשים רישיון, ונוחים לנסיעה על הכביש ועל המדרכה כאחד. אלו רכבים שאנשים רבים בגיל מתקדם או עם נכות מעדיפים להשתמש בהם לטובת סידורים בעיר ותנועה פשוטה.
  • אופניים חשמליים – הטרנד החדש שכבש את ישראל. האופניים החשמליים משתמשים במנוע קטן (שגם לא לוקח זמן רב להטעין) והם הופכים את פעולת הרכיבה למהירה הרבה יותר.

רכב חשמלי

הצטיידו עוד היום ברכבים המובילים

אם אתם צעירים, האופניים החשמליים בהחלט יכולים לבוא בחשבון. לציבור המבוגר, נמליץ יותר על רכבי הגולף והקלאב קאר, שיאפשרו לכם ניוד נעים ונוח.