חדשות רכב

חדשות רכב לא מפסיקות להפתיע אותנו והן מבשרות כי בקרוב מאוד נוכל לפגוש את מערכות המחשוב התופסות שליטה על הרכב. ברור שכל הפיתוחים הללו נועדו בראש וראשונה על מנת לייעל ולפתור את הבעיות הקשות של תאונות הדרכים בישראל. אך בפועל יהיו עוד הרבה מאוד רווחים.

מה רע בנהג אנושי?

אז נכון שכאשר הנהג האנושי ערני במאה אחוזים והוא ממוקד כל כולו בנעשה על הכביש, הרי שמדובר בנהג שהוא הכי מושלם שיכול להיות אף יותר מכל מערכת ממוחשבת שהיא בסופו של דבר מערכת גולמית, ושיקול הדעת שלה יהיה מתוכנת ולא מחובר בכל מאת האחוזים למציאות האמתית שעל הכביש. הבעיה היא שהנהג האנושי כמעט אף פעם לא מצליח להיות ממוקד לגמרי, הנהג מרחף, הוא מוסח הוא חושב על עוד אלף ואחד דברים אחרים ופעמים רבות הוא עשוי להיות מופתע מהתוצאות למרות שהוא היה בטוח כי אין נהג ערני וזהיר ממנו.
המערכות הממוחשבות לעומת המוח האנושי, הן שומרות על ערנות לאורך כל הדרך ולא עולות במוחן כל אסוציאציות. הן גם לא עונות לשיחות טלפון נכנסות והן לא אמורות לצעוק על הילדים המשתוללים במושב האחורי. ערנות זו היא שמקנה למערכות הממוחשבות את היתרון המוחלט ומסיבה זו אנחנו רואים את המשאבים הרבים המושקעים בתחומי המחשוב לרכב עד לפיתוח של נהיגה באמצעות נהג רובוט שיחליף לגמרי את הנהג האנושי.

חדשות רכב

חדשות רכב מדווחות על רכב של חברת טסלה עם נהיגה אוטונומית

חדשות רכב מדווחות על חברת טסלה האמריקנית שמוציאה בכל שנה 80.000 מכוניות חשמליות והיא עתידה להשיק בשנה הבאה רכב בעל מערכת נהיגה אוטונומית. הרכב לא יהיה מסוגל לנהוג לגמרי בעצמו אך הוא ידע לשמור על הנתיב בכבישים בינעירוניים והמערכת תדע אף לזהות את פסי ההפרדה בכביש והיא לא תאפשר למכונית לסטות מהם. ומה אחר כך?
חדשות רכב לא שוקטות. מסתמנים שינויים רבים ונוספים עד לשלב אשר בה הנהג יקיש כתובת ויוכל ללכת לישון… זהו חזון שחברת גוגל חותרת אליו במרץ, אך הדרך עד לשם עדיין ארוכה.
אך על פי כל הסימנים, הדבר יקרה ביום מן הימים.