הבדלים בין ליסינג לעסקים לליסינג פרטי

שתי הדרכים הפופולריות ביותר בישראל לאחזקת מכוניות הן ליסינג לעסקים, הנקרא גם ליסינג תפעולי, או ליסינג פרטי, שנקרא לעיתים גם ליסינג מימוני. כדי לדעת באיזו שיטה לבחור ומה מתאים לכם, כדאי להבין את ההבדלים המהותיים בין שני סוגי הליסינג האלו. ההבדלים נעוצים בהגדרה של כל אחד מסוגי הליסינג האלו.

מהו ליסינג לעסקים?

ליסינג לעסקים או ליסינג תפעולי מיועד בדרך כלל לחברות שיש בהן צורך ברכבים עבור מספר עובדים ולעיתים גם הקמת צי רכב גדול ומשמעותי. ליסינג לעסקים כולל בדרך כלל השכרה או חכירה של הרכב לטווח ארוך כאשר התשלום על ההשכרה הזו מתחלקת בין המעביד לעובד.

העובד מקבל רכב שהוא יכול להשתמש בו כשלו ולחבילה של שירותי רכב שמאפשרים לו לבצע את כל הטיפול לרכב דרך החברה. המעביד מאפשר לעובדים שלו להנות מרכבי חברה. חברת הליסינג מקבלת תשלום חודשי קבוע שכולל את כל מה שקשור גם לאחזקת הרכב. כלומר – בעל הרכב צריך לשלם אך ורק על הדלק (ובמקרים מסוימים מקבל גם דלקן מהעבודה, מה שחוסך עבור העובד את עלויות הדלק).

החוזה בין חברה המציעה ליסינג לעסקים ובין חברות וארגונים נפרש על פני מספר שנים ובסופם מחזירים את הרכב לחברה ומקבלים, אם רוצים, רכב נוסף בחוזה חדש. אין כאן רכישה של רכב.

מהו ליסינג פרטי?

בניגוד לליסינג לעסקים, ליסינג פרטי פונה בעיקר לשוק הנהגים הפרטיים או ללקוחות בעלי עסקים קטנים. זהו למעשה ליסינג שהוא גם אמצעי למימון קנייה של רכב חדש. הלקוח הפרטי יכול למצוא את הדרך לרכישת המכונית בהתאם להסכם מול חברת הליסינג שמאפשרת לו לשלם תשלומים חודשיים במשך תקופה מסוימת (בדרך כלל שלוש שנים) שבסופה הוא משלם את השארית. התוכנית הזו היא גמישה ומשתנה מחברה לחברה, כך שהצרכן הפרטי יכול למצוא תוכנית ליסינג שמתאימה בדיוק לו.

הבדל נוסף בין ליסינג עסקי לליסינג פרטי, הוא גם בסוג הרכב. בעוד שבליסינג לעסקים לרוב החברה בוחרת עבור הנהג-העובד את הרכב שיקבל, בליסינג פרטי אפשר לבחור את הרכב הרצוי, לפי התקציב, הצרכים האישיים ועוד שיקולים.

איך יודעים מה עדיף?

קשה להחליט האם ליסינג לעסקים טוב יותר או אולי דווקא ליסינג פרטי. את התשובה לשאלה הזו יש לשקול בהתאם לצרכים האישיים, לתקציב ולהסכם עם המעביד בחברה בה עובדים. עבור חלק מאיתנו העובדה שליסינג לעסקים כולל גם את שירותי האחזקה של הרכב קורצת יותר ועבור אחרים העובדה שיוכלו לרכוש רכב משלהם תוך זמן קצר, בתוכנית תשלומים קלה יחסית מפתה יותר.