איזה ציוד כיבוי אש מומלץ ברכב?

הרכב שלנו הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, ולכן אנחנו צריכים לוודא שהוא בטיחותי מכל בחינה

הישראלי הממוצע מבלה ברכב הפרטי שלו זמן של בין שעה לשעתיים בכל יום. אם נכפיל את המספר הזה בשבועות ובחודשים נגיע למסקנה שכל אחד מאתנו מבלה בממוצע קצת פחות מחודש בכל שנה בתוך הרכב. במקום שבו אנחנו מבלים כל כך הרבה, כדאי מאוד שנוודא שאנחנו בטוחים מכל הכיוונים, והכוונה היא בעיקר לכל מה שנוגע לגילוי אש ולציוד כיבוי אש. חשוב להבין שבשביל שתפרוץ דלקה ברכב לא צריך הרבה – בסך הכל ניצוץ אחד לא במקום, קצר בחיווט, תקלה במצבר או תאונת דרכים. הסכנה, עם זאת, הופכת מידית וקטלנית מרגע פרוץ הדלקה, ולכן חשוב מאוד שנחזיק במערכות מיגון אש יעילות ברכב שלנו. נבין בדיוק במה מדובר.

מערכות מיגון אש ברכב מתחלקות לשניים: ציוד כיבוי אש מידי ומערכות כיבוי אש אוטומטיות

  • כשאנחנו מדברים על מערכות מיגון אש ברכב שלנו, הכוונה היא קודם כל לציוד כיבוי אש מידי שנותן לנו מענה במצב של דלקה שאותה אנחנו צריכים לכבות באופן ידני. בהקשר זה, מטפי אבקה של 1 ק"ג עם מתלה ומנשא שמתאימים לרכב הם מה שמומלץ שיהיה בכל רכב. עם זאת, מדובר כמובן רק בשכבת המיגון העליונה.

 

  • ברמה היסודית יותר, כדאי מאוד שברכבים שלנו תהיינה מערכות כיבוי אש אוטומטיות ואיכותיות. מערכות שכאלה, שהן אמנם יקרות למדי להתקנה, מספקות לנו מנגנון אוטומטי של גילוי אש וכיבוי אש על ידי אבקת כיבוי או גז כיבוי, כך שהן פועלות אוטומטית במקרה של שריפה במצבר או במנוע.

בכל הנוגע לבטיחות אש, אין דבר כזה יותר מדי זהירות ובטיחות

מערכות מיגון אש ברכבים שלנו, אם כן, כוללות מנגנונים של גילוי אש, מערכות כיבוי אש אוטומטיות לחלקי הרכב הפנימיים וציוד כיבוי אש חיצוני לשימוש שלנו בשעת הצורך. את כל המרכיבים הללו חשוב שיהיה ברכב שלנו, מכיוון שבכל הנוגע לאש אין דבר כזה בטיחותי מדי או זהיר מדי. גם אם מדובר בהשקעה שעולה כסף – היא שווה זהב, בחיים שלנו ושל האנשים הקרובים אלינו.