חיישני רוורס למניעת תאונות דרכים

הנושא של תאונות דרכים מדיר שינה מעיניהם של אנשים רבים וביניהם אף יצרני המכוניות בעולם כולו. אי לכך הם עושים כל מאמץ למצוא דרכים חדשניות לספק תוצרים שיהיו כאלה שנותנים מענה גם לתחום הכל כך חשוב הזה ללא כל צל של ספק. יותר ויותר רכבים מצוידים כיום בשורה ארוכה של חיישנים איכותיים המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת. מטרתם של החיישנים היא לעזור לנהג לזהות סכנות סביבתיות, לקצר את זמן התגובה ובעיקר למנוע נזקים בלתי הפיכים. מעבר לכך, כדאי להתייחס באופן ספציפי לתחום של חיישני רוורס ולהבין האם ומתי הם יכולים להציל חיים.

חיישני רוורס מותקנים ברכב ומופעלים באופן אוטומטי כאשר הנהג משלב את תיבת ההילוכים ל

חיישני רוורס ברכב
חיישני רוורס ברכב

פעולה הרלוונטית. יש רכבים בהם החיישנים מלווים במצלמה צבעונית או שחור לבן, או דגמי רכבים בהם החיישנים מצפצפים ומספקים התראה קולית בלבד. מבחינת אפקטיביות, התועלת של חיישנים עם מצלמה גבוהה יותר אולם גם החיישנים הרגילים מסוגלים לספק את התוצאות הרצויות.

כללים לשימוש נכון בחיישנים

לא כל הנהגים יודעים להשתמש בצורה נכונה בחיישני רוורס. להלן מספר כללי בטיחות אותם חשוב להכיר:

א. בדיקה כפולה – אין להסתפק בחיישנים בלבד וחשוב לשלב בדיקה כפולה בכל מקרה של נסיעה לאחור. במילים אחרות, החיישנים הם אמצעי עזר ולא תחליף למראות.

ב. זהירות – נסיעה לאחור בתוך רכב היא אחת הפעולות המסוכנות ביותר המבוצעות על ידי הנהג. יש לבצע את הנסיעה לאחור בזהירות המירבית, ללא קשר להימצאותם של החיישנים או שאר האביזרים הטכנולוגיים.

ג. תחזוקה – הסתמכות יתר על החיישנים יכולה לגרום נזקים רבים לרכב, לנהג ולסביבה. יש להקפיד על תחזוקה נכונה של החיישנים, לבדוק אותם במהלך הטיפולים התקופתיים ולוודא את היעילות שלהם גם במצבים לא סטנדרטיים.

תחום הרכב נהנה בשנים האחרונות מפיתוחים טכנולוגיים רבים ומשמעותיים. חלק מהפיתוחים הללו תורמים לנהגים ולסביבה באופן ישיר, תוך מניעה של תאונות דרכים והצלת חיי אדם. הדבר החשוב הוא להשתמש באביזרים כפי שהיצרן מתכוון. אין סיבה לקחת סיכון מיותר או לוותר על בדיקות אנושיות ורגילות.