מה עושים אם פורצת שריפה ברכב?

אחת הסכנות הגדולות ביותר שיכולות להתממש בתוך הרכב שלנו – היא כאשר פורצת בתוכו שריפה. הגרמים לשריפה יכולים להיות מגוונים – חבלה מכוונת שנעשתה ברכב, בלאי באחד החלקים של הרכב, או כמובן – תוצאה של תאונת דרכים. כמובן שאז עולה השאלה, איך אפשר להתמודד עם המצב ברכב? יש כמה טיפים שכדאי לשנן כדי שבשעת חירום תוכלו לממש אותם כמה שיותר מהר.

שריפה ברכב - איך מתמודדים?

הטיפים שיסייעו לכם להתמודד עם שריפה ברכב

  • יציאה מהרכב – במידה והשריפה מתחילה בתוך הרכב, חובה לעזוב אותו בהקדם האפשרי. כמובן שבמצב חניה הדבר קל יותר, אך אם אתם בנהיגה, חשוב מאד לעצור בצד ברגע שאפשר, ולאחר מכן לעזוב את הרכב במהירות. שימו לב שבמצב הפוך – שבו הרכב נקלע לתוך שריפה שהמקור לא בו, כדאי דווקא להמשיך לנהוג (באטיות) שכן יציאה לשטח השריפה היא מסוכנת יותר. שימו לב שאם יש ילדים ברכב – עדיין אתם צריכים לצאת קודם, ולאחר מכן הוציאו אותם, בכדי לשים לב שהם לא רצים לתוך הכביש מרוב בהלה.
  • כיבוי השריפה – כדאי תמיד להחזיק בתוך הרכב ציוד לכיבוי אש, אשר יסייע לכם להתמודד עם השריפה בצורה הטובה ביותר. יש להפעיל את הציוד מחוץ לרכב, או מתוכו אם אין לכם יכולת לצאת ממנו (אם השריפה לא מאפשרת לכם לצאת מהחלונות או מהדלתות). שימו לב ששפיכת מים איננה מומלצת לשריפות ברכב, שכן יש חלקי חשמל חשופים, ולכן שפיכת מים עליהם רק עלולה לגרום להתפרצות נוספת של הדליקה.
  • טלפון לשירותי הכבאות – במידה ואתם לבדכם, לאחר שיצאתם מהרכב, או בתוכו אם אין לכם יכולת לצאת – צרו קשר באופן מידי עם שירותי הכבאות וההצלה. הם יוכלו לספק את המענה המקצועי הטוב ביותר בכל מצב.

מה עוד חשוב לזכור?

אם אתם באזור שיש בו אנשים – זה הזמן גם להזעיק עזרה, ולא להתבייש בכך, שכן אתם זקוקים ברגע זה לכל עזרה שרק תוכלו לקבל. מעבר לכך, שמרו תמיד על קשר עין עם אנשים נוספים שאתכם ברכב.