התקנת ווי גרירה: טעויות נפוצות שיש להימנע

התקנה נכונה יכולה למנוע טעויות נפוצות ולחסוך הוצאות על בלאי של וו גרירה. מעבר לכך, ההתקנה המקצועית חשובה כי היא משפיעה על הבטיחות לפני, במהלך ואחרי הגרירה. אז כיצד מבצעים את זה ומהן הטעויות שחשוב לשים לב אליהן? הנה המדריך המלא

התקנת וו גרירה מתבצעת על ידי מוסך שמתמחה בכך. באותו מקום אפשר בדרך כלל גם לבחור בין סוגים שונים של ווי גרירה לרכב וגם לתאם התקנה שלהם. עם זאת, לא כל מי שמציעים ווי גרירה למכירה גם יודעים כיצד להתקין אותם בצורה מקצועית. בשביל לוודא התקנה מן הסוג הזה, חשוב שגם הלקוחות יכירו את הטעויות הנפוצות וכמובן יידעו כיצד להימנע מהן.

למה להתקין וו גרירה?

ווי גרירה הם אביזרים חיוניים לכלי רכב המשמשים לשטח או לגרירה. הם נועדו לספק נקודת חיבור מאובטחת לרצועות, כבלי כננת וחבלי גרירה. התקנה נכונה של ווי גרירה היא קריטית כדי להבטיח את שלומם של הנהג, הנוסעים ונהגים אחרים. בשביל להתקין אותם נכון, נצמדים להנחיות היצרן. על אף ההבדלים בין סוגים שונים של ווי גרירה לרכבים, דווקא הנחיות היצרן לרוב חוזרות על עצמן עם כמה דגשים מרכזיים. 

זיהוי לא נכון של מיקום ההרכבה

השלב הראשון בהתקנת ווי גרירה הוא זיהוי מיקום ההרכבה. לרוב כלי הרכב יש חורים שנקדחו מראש בשלדה שתוכננו במיוחד עבור ווי גרירה. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך לרכוש תושבת וו גרירה או בהתאמה אישית. אם לא מזהים נכון את מיקום ההרכבה, ההתקנה הופכת מסוכנת. 

שימוש בכלים לא מתאימים

לאחר שמזהים את מיקום ההרכבה, יש להשתמש במפתח שקע כדי להסיר את הברגים המאבטחים את מכסה הפגוש או הגזרה. זה ייתן גישה אל חורי ההרכבה ויאפשר התקנה מקצועית. בשלב הבא, מניחים את וו הגרירה מעל חורי ההרכבה ומיישרים את חורי הברגים. משתמשים בברגים המקוריים או באלה שסופקו עם ערכת וו הגרירה כדי לאבטח את וו הגרירה למקומו. מהדקים את הברגים לפי מפרט המומנט המומלץ של היצרן, אבל לא שוכחים להשתמש במפתח מומנט כדי להבטיח שהברגים מהודקים בצורה נכונה ללא הידוק יתר.

לא מקפידים על הוראות היצרן

על אף ההנחיות המשותפות, אחת הטעויות הנפוצות בהתקנת ווי גרירה היא אי הקפדה על הוראות היצרן. לכל ערכת וו גרירה עשויות להיות דרישות התקנה ייחודיות ומפרטי מומנט. אי ציות להוראות היצרן עלול לגרום לשחרור וו הגרירה, מה שיוביל למצב מסוכן. 

לא מתחשבים במשקל הרכב

הרכבת ווי גרירה במיקום לא נכון עלולה להיות מסוכנת. מיקום ההרכבה צריך להיות חזק מספיק כדי להתמודד עם משקל הרכב ולאפשר חילוץ מהשטח או תוך שימוש בכבלים מיוחדים. בנוסף, יש להתקין את ווי הגרירה במיקום שאינו מפריע לתכונות הבטיחות של הרכב כמו כריות אוויר או חיישנים. אם לא בטוחים לגבי המיקום של אביזרים מן הסוג הזה, מסתכלים מה כתוב בספר הרכב. 

הכי חשוב: התקנה מקצועית

התקנה נכונה של ווי גרירה חיונית כדי להבטיח את שלומם של הנהג, הנוסעים ונהגים אחרים. ביצוע הוראות היצרן, זיהוי מיקום ההרכבה הנכון, שימוש בכלים הנכונים ואי הידוק יתר של הברגים הם שלבים קריטיים כדי להבטיח התקנה מאובטחת. על ידי הימנעות מטעויות נפוצות אלו, אפשר להבטיח כי ווי הגרירה מותקנים בצורה נכונה. בדרך כלל הפתרון הכי טוב יהיה לתאם שירותי התקנת וו גרירה לרכב בצפון ולקבל את כל הפתרונות תחת קורת גג אחת.