היבטים של רכבים חשמליים

הרכב החשמלי הוא ללא ספק העתיד של תעשיית הרכב – וזה תהליך שכבר התחיל

במאה וחמישים השנים האחרונות, החלק המשמעותי והגדול ביותר של רכבים שעליהם הסתמכנו עבור מטרות שונות בחיי היום יום שלנו הם רכבים שמונעים בשריפה של דלק, וגם כיום מדובר בשיטה הנוחה ביותר והזמינה ביותר לתכנן רכבים ולהשתמש בהם, שמנצלת במלואן את יכולות הרכבים המודרניים. עם זאת, המגמה כיום היא מגמה הפוכה – משום שהשימוש בדלק בהיקף הגלובלי שבו אנחנו משתמשים בו גרם לכך שעתודות הנפט הולכות ואוזלות ונהיות יקרות יותר, וכך האדם מחפש אלטרנטיבות איכותיות לדלק בהנעה של רכבים. המגמה הברורה, שמתרחשת כבר כיום ושצפויה רק להתרחב בשנים הקרובות והרחוקות, היא של רכבים חשמליים – וכבר בימינו ניתן למצוא סוגים שונים של רכב חשמלי, בין אם באופניים או קורקינט (רכבים שלא צריך בשבילם רישיון), ובין אם ברכבים פרטיים ואפילו בתחבורה ציבורית שמתבססת על חשמל.

היבטים שונים של רכבים חשמליים מבחינה אקולוגית, כלכלית וחוקית

  • אקולוגית – קל להבין כי מבחינה אקולוגית רכב חשמלי עדיף פי כמה וכמה על רכבים שמונעים בדלק, משום שהוא לא פולט גזים מזיקים והוא ירוק לחלוטין בשימוש היום יומי בו. מבחינת הישרדותו של כדור הארץ, אין ספק כי הרכב החשמלי הוא העתיד.
  • כלכלית – רכבים חשמליים הם גם חסכוניים משמעותית מרכבים שאינם חשמליים, בעיקר משום שלא צריך להוציא כסף על מילוי דלק, אלא רק על טעינה שלהם (למעשה מדובר בחשבון החשמל שלנו). עתודות ייצור החשמל שלנו נרחבות בהרבה מאלה של הנפט, וכך למעשה מדובר בהחלטה כלכלית חכמה לעתיד.
  • חוקית – יש בעיה מסוימת עם רכבים מונעים מחשמל מבחינה חוקית, בעיקר בכל מה שנוגע לרכבים דו גלגליים שבדרך כלל לא דורשים רישיון. לא יתכן כי אופניים חשמליות או קורקינט חשמלי, שנוסעים על המדרכה, עושים זאת במהירות גבוהה שמסכנת הולכי רגל – וכבר היום אנחנו מכירים מקרים מצערים בתחום.

רכב חשמלי

כבר עכשיו ניתן להשיג סוגים שונים של רכב חשמלי שיכול לשמש אתכם בצורה איכותית למדי

רכבים חשמליים הם לא רק מנת חלקו של העתיד – גם בהווה ניתן להשיג רכב חשמלי איכותי עבור מטרות שונות, אם רק יודעים היכן לחפש.