ליסינג מלגזות – איך זה בעצם עובד?

רובנו מכירים את שיטת הליסינג בעיקר בכל מה שנוגע לרכבים פרטיים. כך, רבים מאתנו משתמשים בליסינג בכדי לקבל כלי תחבורה אישי – בין אם באופן עצמאי, ובין אם דרך מקום העבודה עצמו. עם זאת, חשוב מאד לדעת שהליסינג כלל איננו מצומצם לתחום של כלי הרכב הפרטיים והמכוניות. בשנים האחרונות, או מוצעים יותר ויותר הצעות עבור ליסינג למלגזות. שיטת הליסינג מתאימה גם למי שמחפש מלגזות למכירה, וכמובן גם למי שמחפש יותר שירותי שכירות. אנו נעמוד כעת על ההבדלים בין שתי שיטות הליסינג למלגזות, ונבין כמובן, איך תוכלו לבחור בשיטה שמתאימה לכם.

מלגזות למכירהלהכיר היטב את הליסינג למלגזות

  • ליסינג מימוני למלגזות – שיטה אחת, היא שיטת הליסינג המימוני. שיטה זו מומלצת בחום, למי שבעצם מעוניין בפועל בעסקת מלגזות מכירה, אך מחפש גמישות מסוימת. זוהי עסקה מיוחדת מאד, שבה במשך זמן רב המלגזה תהיה רשומה עדיין על הבעלות של חברת הליסינג – אך אתם אלו שתעשו בה שימוש. בשיטה זו של הליסינג המימוני, אפשר שיהיה מדובר על עסקת מלגזות מכירה, שכן אתם תשלמו מקדמה מסוימת, ובכל חודש סכום נמוך יחסית. בסיום התקופה, תוכלו לשלם את שארית הסכום לחברת הליסינג, וכך המלגזה כולה תהיה בבעלותכם, וזו עסקה נוחה במיוחד. שימו לב שבשיטת הליסינג המימוני, הסכומים החודשיים שתשלמו עבור המלגזה יהיו נמוכים יחסית, אך מהצד השני – כל הטיפולים הנדרשים למלגזה, יהיו על אחריותכם ואתם תשלמו עליהם, כך ששיטה זו אכן מומלצת, בתנאי ואתם מחפשים מלגזה שתהיה בבעלותכם בסוף התהליך, בחלק מהמקרים אפשר בסיום תקופת הליסינג להתחיל את העסקה מחדש, עם מלגזה אחרת, מדגם משופר וטוב יותר.
  • ליסינג תפעולי למלגזות – שיטה זו, מזכירה בעצם יותר שיטות של שיכרות. לכן, אם אתם מחפשים מלגזות מכירה, אפשר שהשיטה הקודמת תהיה יעילה יותר. בליסינג התפעולי אתם משלמים פשוט סכום קבוע לחברת הליסינג בכל חודש, והמלגזה עדיין תהיה רשומה על שמם – אך כמובן, שאתם תהיו אלו שתעשו בה שימוש. בשיטת הליסינג התפעולי, אתם משלמים סכום יותר גבוה בכל חודש, אך הצד השני של המטבע הוא שחברת הליסינג היא שתעשה את כל הטיפולים הנדרשים. אם צריך לתקן דבר מה במלגזה, להעביר אותה טסט, או כל דבר אחר (לעתים אפילו יש מימון מסוים לדלק) – הכל באחריות של חברת הליסינג, כך שהתמורה היא בעצם רחבה יותר. עם זאת, בשיטה זו, לרוב, אי אפשר לרכוש את המלגזה בסיום.

ליסינג תפעולי או ליסינג מימוני?

קשה לקבוע מהי השיטה הטובה ביותר לליסינג של מלגזות. למעשה, הכל תלוי בצרכים שלכם ובפרויקטים שלשמם אתם צריכים את המלגזה. אם אתם מבינים שאתם זקוקים למלגזה שבבעלותכם וזקוקים פשוט לפתרון גמיש – הליסינג המימוני עדיף. אם אתם מעדיפים את אופציית השכירות – אין ספק שהליסינג התפעולי, הוא עדיף מכל בחינה שהיא.