לקנות רכב חדש או ליסינג?

לרכוש רכב – צומת חיים חשוב

רכב הוא לא עוד קנייה פשוטה בחיי היום-יום שלנו. הסיבה הראשונה לכך היא, כמובן, המחיר – קניית רכב היא יקרה בהרבה מרוב הרכישות היום-יומיות שלנו, אך זו לא הסיבה היחידה. הסיבה הנוספת לכך שכדאי להשקיע זמן ומחשבה בקניית רכב היא הזמן שאנו מבלים ברכב – זמן שמסתכם במעל לשלושה שבועות במצטבר כל שנה. בהתחשב בכך, אנחנו נעשה את הכל כדי לוודא שאנו רוכשים את הרכב הנכון עבורנו ועבור משפחתנו, שיספק את כל הצרכים שלנו ממנו, שיהיה אמין – ושיהיה גם במחיר שנוכל לעמוד בו. אבל קניית רכב חדש היא עסק לא זול כלל ועיקר, ולכן אומצה בישראל שיטת הליסינג הפרטי, שמקלה על המעמסה הכלכלית של רכישת רכב.

יתרונות הליסינג הפרטי

בעבר נקרא הליסינג הפרטי ליסינג מימוני, אך כיום נהוג להתייחס אליו כמה שהוא – פרטי. בשיטה זו הלקוח בוחר רכב מהדגמים המוצעים לו, כולל האבזור ומאפייני הרכב שנחוצים לו, ורכב זה מסופק לו על ידי חברת הליסינג. בתמורה, משלם הלקוח מקדמה מסוימת, ואת שארית הסכום משלם בסכומים חודשיים שנמתחים על פני כמה שנים. לבסוף, משלם הלקוח את שארית הסכום שנותרה לו ורוכש את הרכב, או מחליף אותו בליסינג על רכב אחר. לשיטה זו יתרון משמעותי – מאחר ולא מדובר בהלוואה של ממש עם ריבית נשך שמקשה עלינו להחזיר את הסכום, אלא בסכום שקבוע מראש לתקופה ארוכה – לרוב, זהו סכום שנוכל לעמוד בו. כך ניתן לשים ידינו על רכב חדש גם בלי לשבור את כל החסכונות בבת אחת.

אז למה בכל זאת לקנות רכב חדש?

כי לפעמים זה נוח יותר. החיסרון בשיטת הליסינג הוא שבסופו של דבר הרכב לא רשום על שמך – מצב שיכול לגרום לחוסר נוחות מסוימת. חלקנו פשוט נעדיף לשלם את הסכום כולו (מה גם שבמזומן ניתן לרוב לקבל הנחות על רכבים חדשים), לקבל את הרכב החדש לידינו, להוציא את הניילון מהמושבים ולהיות שקטים לתקופה של כמה שנים. עם זאת, מאחר ורובנו לא מחזיקים בסכומים מזומנים בסדרי גודל של מכירת רכב חדש, במקרים רבים הרכישה תתבצע באמצעות מקור מימון חיצוני או הלוואה מסוימת – וזה כבר יכול להיות סיבוך ששווה להימנע ממנו.

אז מה להחליט?

לא נוכל להגיד לכם מה ההחלטה הנכונה אבסולוטית, אבל בהחלט כן ניתן להגיד שבבחינת כל מקרה לגופו ניתן למצוא את ההחלטה הנכונה עבורכם. במקרים רבים, ליסינג יהיה פתרון ראוי עבורכם – מאחר ומדובר בסכומי כסף סבירים, גמישות בהחזרת המימון לרכב, ובאפשרות לשדרג את דגם הרכב כל כמה שנים. מצד שני, אם סכומים גדולים זמינים לכם לרכישת רכב ישירה, בייחוד במזומן – מומלץ לסיים עם זה כך. בכל מקרה – קבלו את ההחלטה באופן מחושב וזהיר, ולא תתחרטו עליה בעתיד.