ליסינג תפעולי – הרעיון שמאחורי השם

אפשר לשים לב לאחרונה לתופעה הולכת ורווחת, אם נסתכל בכבישי הארץ נראה גדילה משמעותית של "רכבי חברה", דבר זה מתאפשר עקב מעבר של החברות הגדולות במשק מניהול צי הרכב בצורה פרטית להתנהלותו על-ידי חברות הליסינג השונות, שיטה זו הפכה למקובלת מאוד בשוק כאשר חברות משתמשות בשירותי חברות הליסינג השונות כדי שיתפעלו לה את שירותי הרכב.

ליסינג תפעוליהרעיון העומד מאחורי עניין הליסינג התפעולי הוא מעבר האחריות הכוללת של הרכבים מהחברה אשר משכירה את שירותי חברת הליסינג לחברת הליסנג עצמה. כלומר כל חובות האחזקה השוטפות כגון טיפולים,ביטוחים, החלפות של חלקים, בדיקות תקופתיות ועוד הינם באחריות חברת הליסינג. בשביל שרות זה החברות הגדולות מוכנות להשקיע לא מעט כסף, ובכך הם יוצרים לעצמם שקט תעסוקתי.

השיטה לפעולה הינה כזו: הסגירה מראש של החוזה הינה ל36 חודשים (שנה), בסגירת החוזה מחליטים איזה רכבים החברה תחכיר (תשכור מחברת הליסינג לתקופת זמן מוגבלת). לאחר סוף התקופה האופציות הקיימות הינם או למשוך את החוזה או להעיך את תקופת החוזה לעוד שנה מתאריך הסיום, לרוב בשדרוג חוזה שכזה ישודרגו גם הרכבים השונים של החברה השוכרת.

יש לזכור שמהרגע שהחברה המשכירה חותמת על חוזה שכזה מסוג "ליסינג תפעולי" כל העלויות התפעוליות של הרכבים מתבצעות ע"י חברת הליסינג, אם זאת יש לזכור שעקב כך העלויות של החברה אשר רוצה את השרות יחסית גבוהות. עקב כך נוצר עם הזמן נוהל מסודר ברוב החברות בנוגע לעובדים הזכאים לרכב פרטי, מתבצעת הורדה חודשית מהמשכורת שמכוונת לתשלומי הרכב (בכדי שהנטל לא יפול אך ורק על המעסיק אלא גם על המועסק). בנוסף החברה נותנת את אפשרות הדלקן (תדלוק אוטומטי) בכדי להקל על חיי עובדיה, גם בנושא זה קיימות הגבלות ברוב החברות לפי כמות ליטרים או ק"מ. לאחר שעוברים את המכסה, על העובד לשלם מכיסו על יתרת הדלק.

בחברות אלו ישנה אוכלוסיה מגוונת של אנשים, צעירים ורווקים ועד בעלי משפחות עם 4 ילדים ומעלה, ולכן חסרות הליסינג השונות נותנות לחברה את האופציה לבחור לעובדיהם רכבים מכמה סוגים וכמה גדלים, כמובן שכל רכב מתומחר בנפרד. חברות הליסינג כמעט תמיד יספקו רכבים חדישים ואיכותיים ללא תקלות מיוחדות. בסופו של יום הליסינג התפעולי יכול למנוע לא מעט בעיות בחברה, ובנוסף הופך את חייהם של העובדים לנוחים יותר, וכמובן גורם לחברה לחסוך בהוצאות רכב גדולות.