חילוץ רכב בעזרת חשמלאי

תקלות חשמל נפוצות ברכבים דורשות הזמנת שירות מאיש מקצוע מוסמך. במאמר הבא נציג את תפקידו של חשמלאי רכב ונסביר מתי כדאי להיעזר בו לצרכי חילוץ, מערכת חשמל תקינה ברכב היא תנאי לנסיעה בטוחה. את התקלה הבסיסית של מצבר מרוקן או מקולקל ניתן לזהות לבד, אולם יש שורה ארוכה של בעיות נוספות המחייבות הזמנת חשמלאי רכב לצרכי חילוץ:

א. תיקון מערכות חשמל – עיקר תפקידו של איש מקצוע עם הסמכה בתחום של חשמלאות רכב הוא לתקן את המערכות הקיימות. בין היתר, ההסמכה מאפשרת טיפול במערכות החשמל הניזונות מהמצבר. חלק אחר של שירותים ניתן במקרה של מערכות חשמל לא תקינות.

ב. מיזוג אוויר – הכשרתו של איש המקצוע כוללת טיפול בבעיות הקשורות למיזוג אוויר. למרות שבעיות אלו אינן דורשות חילוץ מסביב לשעון היות וניתן להשתמש ברכב גם ללא מערכת מיזוג, עדיף להקדים ולטפל בהן.

ג. דיאגנוסטיקה – בתחום המכונאות מוקדש מקום של כבוד לנושא של חשמל רכב. דיאגנוסטיקה ברכבים מודרניים כוללת בחינת תפקוד ותקינות המכלול או מערכת החשמל באמצעות מחשב ותוכנות מתקדמות. תפקידו של איש המקצוע הוא לזהות את מוקד הבעיה ולהמליץ על הטיפול המתאים.

ד. מערכות אלקטרוניקה – הסמכה מאפשרת לחשמלאי רכב לבצע חילוץ בשל בעיות הקשורות למערכות אלקטרוניקה. תיקון מקצועי של מערכות אלו מתייחס לרכיבים אלקטרוניים כגון מחשב מנוע, מחשב רכב, מערכת אזעקה ומערכות דיאגנוסטיקה המושלבות בשאר הרכיבים.

כיצד מטפלים בבעיות הנפוצות?
בעלי רכבים הזקוקים לחילוץ יכולים בשלב הראשון לנסות לטפל בבעיה באופן עצמאי. במידה ומדובר על בעיה חד פעמית, אין צורך להחליף מצבר וכדאי להמתין כדי לבדוק את ההטענה. רוב המצברים יחזרו לפעילות תקינה אחרי הטענה אחת ממצבר של רכב אחר. במידה והבעיה חוזרת, ניתן לבדוק האם המצבר התרוקן בעזרת חשמלאי רכב מוסמך. במסגרת תפקידם משתמשים אנשי המקצוע במנורה מסוג 12V. הם מחברים את המנורה בין הקוטב השלילי של המצבר לבין גוף הרכב ובודקים האם היא נדלקת. במידה וכן, זו אינדיקציה לכך שקיימת זליגת חשמל המחייבת את החלפת המצבר.

חלונות חשמל שלא נפתחים או נסגרים מעידים על בעיה במנוע החשמל. במקרים אלו מגיעים אנשי מקצוע כדי לפתוח את הכיסוי הפנימי של דלת הרכב, לבדוק האם אחד הכבלים מנותק ולחבר אותו מחדש. במידה והפתרון אינו עוזר או מחזיר את החלונות לתפקוד מלא, רצוי לשקול החלפה של המתג האחראי על הפתיחה והסגירה. החשמלאי מספק את המתג ומתקין אותו לשביעות רצון הלקוח.

לסיכום, בעלי רכבים זקוקים לעיתים קרובות לשירותי חילוץ הקשורים לבעיות חשמל. את הבעיות הללו ניתן לנסות לפתור בשלב הראשון באופן עצמאי. במידה ומדובר על תקלות שכיחות הפוגעות בחווית הנסיעה או ברמת הבטיחות, עדיף לפנות מהר ככל האפשר לאנשי מקצוע מוסמכים.

באדיבות א.ד שמש- חשמלאי בבת ים