פירוק רכבים

שוק הרכבים נמצא בייצור שוטף של מכוניות חדשות, ועשרות אלפי רכבים חדשים עולים על הכביש בכל שנה. אולם, רבים מאתנו מחזיקים ברכבים ישנים, שהזמן שנשאר להם על הכביש אינו רב, ומצבם המכני הרעוע אינו מאפשר למכור אותם.

פירוק רכביםבשל כך, החלופה המתבקשת, שתתרום גם לסביבה וגם לכם, היא שירות המכונה "פירוק רכבים". שירות זה כולל הורדה של מכוניות ישנות מהכביש, שעלות תיקונן יכולה להגיע לסכומים גבוהים יותר מהערך כל הרכב עצמו. למעשה, רכבים ישנים יורדים בערכם מיום ליום, ותדירות התיקונים עולה וכבר לא כל כך משתלם להחזיק ברכב. כדי להפסיק את מעגל הקסמים הזה ולהפסיק את ההוצאות הבלתי פוסקות הללו, כדאי שתפנו לחברה המטפלת ברכבים לפירוק.

גם במידה ורציתם לפרסם את הרכב למכירה, מומלץ לבדוק, אולי יציעו לכם יותר עבור הרכב שלכם אם הוא יישלח לפירוק. חבל על בזבוז הזמן והכסף, הגיע הזמן לפנות לחברה המטפלת ברכבים לפירוק, ולהוריד מעליכם את המועקה הזו.

מעבר לכל האמור לעיל, רכבים ישנים מסכנים את הנהגים של הרכבים הללו ואת שאר הנהגים בכביש, וגורמים  לזיהום אוויר מוגבר. על כן, משרד התחבורה קבע תקנות חד משמעיות בכל הנוגע לפירוק רכבים, שעל פיהם נקבע מהו הסכום הכספי המגיע לבעלי הרכב בעקבות פירוקו. כמובן שזהו סכום המשתנה מרכב לרכב, ותלוי במצבו של הרכב.  חשוב לציין כי פירוק רכבים יעיל למחזור של חומרים רבים, לרוב של חלקי ברזל ומתכות, והודות לכך הפירוק תורם לניסיון המתמשך לשמור על איכות הסביבה.

פירוק רכבים הינו פתרון לאספקה של חלקי חילוף למכוניות חדשות יותר, שעדיין נוסעות על הכביש. חידוש ושיפוץ של חלפים משומשים מאפשרים לחסוך ייצור המוני של חלקי חילוף, להפחית את הנזק הנגרם מחציבת ברזל, ולצמצם את זיהום הסביבה בכלל.

נתון נוסף לזכותם של בעלי הרכבים השולחים את רכבם לפירוק נעוץ בתקנה שקבע משרד התחבורה. תקנה זו מחייבת את העסקים לפירוק רכבים לשלם לבעל הרכב תשלום במזומן, בהתאם לסכום שנקבע על ידי משרד התחבורה. הודות לכך, מקבלים בעלי הרכבים תשלום מיידי על הורדת רכבם מהכביש.

מכל האמור ניתן להסיק כי במידה ובבעלותכם רכב ישן במצב לא טוב, ואתם מתכננים להחליפו, כדאי לקחת בחשבון את האופציה לשלוח את הרכב לעסק מורשה, העוסק במתן שירותי פירוק רכבים.